NuffnangX

Tuesday, March 9, 2010

Selamat Pengantin Baru


sepupu sayang yang lelaki
ada kisah di sebalik perkahwinan mereka nie
aku dengar dari kak ros memang sedih
harap usia mereka dipanjangkan


yang lelaki masa kecil mata kena cucuk ngan lidi satay
jadi sebelah mata adalah mata batu
dah ada kanser.............. [tak payah la aku sebutkan kanser apa]
yang perempuan plak ada leukemia
doc cakap tinggal 6 bulan saja untuk hidup
yang perempuan nie siap dah beli kain kapan untuk diri sendiri lagi


perkahwinan nie diaturkan oleh adik perempuan nie
dan adik perempuan nie berkawan dengan lelaki tersebut
dan tahu masalah yang ada pada lelaki ini
adik mahukan kakak hidup gembira untuk akhir kehidupan kakak dia
bagus kan adik perempuan tu
pikirkan kebahagian untuk kakak tersayang
dan yang pasti untuk bantu kakak dia dari di dera dari mak mereka
bg mak dia yang kakak dia adalah bawak sial dalam family
adakah dengan menghidap penyakit leukemia
membawa sial pada family
memang kesian pada perempuan nie


jadi adik nie pertemukan
lelaki tersebut dengan kakaknya
dan kata sepakat untuk berkahwen
suka pada pandangan pertama

lelaki terima dengan redha akan kesihatan isterinya
perempuan terima dengan redha akan kesihatan suaminya
memang tragis kan pasangan nie
macam dalam filem ajer
dan yang pasti ini adalah realiti kehidupan yang terjadi di dunia nyata


aku doakan pasangan ini
hidup berpanjangan
dan aman bahagia

10 kata-kata indah:

Zura said...

sedih plak baca cite nie...

chugie said...

emm sedihnye na.. moga dorang akan mendapat kebahagian dunia n akhirat..

momguess said...

sian dorang
moga berkekalan
amin

CuTeMiUt78 said...

sian la plak... takpe la.. tu dugaan tuk mereka kan.. semoga diaorg ni kekal bahagia hendaknya..

~dARlee zURiS~ said...

betul ke ena?
iskk...sedihnye lah
mudah2 panjanglah umur diorang dan bahagia dunia akhirat

Ease Basri said...

simpati dan sedih... semoga Allah merahmati hidup pasangan ini... dunia dan akhirat

~ain said...

semoga Allah berikan mereka kebaikan di dunia dan akhirat.. amin...

saya said...

aduhai..macam cerita dalam tv je tak sangka betol2 kejadian. moga2 mereka dikurniakan kesihatan yang berpanjangan.. selamat pengantin baru.

zh-ena said...

zura - aku yg dgr lg la sedih


chugie - harap begitu la amin


ina momguess - amin


kak rina - amin

zh-ena said...

zuris - betul bukan dlm drama tau..harap begitu la kan


ease - amin


ain - amin


ciksaya - tu la kan..klu kita pikir kita ada masalah try pikir plak org lain lg la menanggung masalah yg lagi berat dr kita


sama2 la kita doakan pasangan nie dipanjangkan umur dan di murahkan rezeki selalu

Amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha