NuffnangX

Monday, March 1, 2010

Sayu Hati Ku


umairah semasa 8 bulan .... so chubby pada pipi


pagi nie hantar umairah pada penjaga baru
umairah kepenatan sangat [ialah semalam bz dengan gathering blogger dan hadiri kenduri aqiqah dan hadiri berday part - jadual bz gila semalam]
biasanya pukol 7am dah bangun
tapi pagi nie pukol 8.30am pun still tidor lagi


jadi dalam lena tu terpaksa la jugak aku
angkat umairah untuk hantar ke rumah penjaga
tak mandi pun
minum susu dalam kereta saja ..kesian anak ibu


sampai di rumah penjaga baru [panggil auntie tu mama]
umairah taknak masuk
bila aku masuk dan baringkan atas tilam baru la ok skit
mama bagi naik basikal
time nie mood umairah dah ok
tapi bila aku dah berdiri
hahhhhh time nie la umairah baru tunjukkan perangai dia
mula la menangis dengan kuat

mama terus dukung umairah dan pujuk elok2
terus aku cium umairah bertalu2
sedih sangat nak tinggalkan umairah pada mama
rasa nak jea ambil semula umairah dan aku tak payah pergi kerja hari nie


sampai ke tangga aku boleh dengar suara umairah menangis
aku harap penjaga baru nie boleh menjaga umairah dengan elok dan baik
sebagaimana efa jaga umairah


jangan sedih-sedih yea sayang ibu
pukol 5pm ibu datang ambil umairah

13 kata-kata indah:

ezan said...

kalo ezan dgr sarah nagis masa anta rumah nursery pun sure hati berbelah bagi..

xpe la.. insyaALLAH umairah ok & dijaga ngan baik...

.::WaNiE::. said...

heheh umairah dah besar skrg..

moga semuanya elok2 jek yek ena

~ain said...

mula-mula je kot..nanti dah biasa duk ngan penjaga baru, siap tata tata lagi nak pi keje nanti.. itu pun kalau dia selesa duk sana laa...

doa acik ain: semoga umairah seronok duduk dengan makcik baru..=)

e.l.i.s.s.m.i.e said...

Insya Allah..dia baik2 sahaja :)
msti tak sabar tunggu pukul 5 kan? :)

zh-ena said...

ezan - emmmm harap begitu la kan ezan..risau jea kat opis skang nie


wanie - tu la harap begitu la


ain - tu la kan harap ok la ngan mama tu..sbb klu tak ok pening lg kepala nak cari penjaga baru


eliss - betul tu asyik la jeling jam dari tadi

azzul said...

mmg sedey bila 1st day antar anak kt umah bbsitter br..masa naufal dulu pun, sy siap nangis dlm lif lps anta dia huhuh rasa sayu kan..harap2 umairah cepat sesuaikan diri ye

zh-ena said...

azzul - tu la sedih jea pagi td tgh taip entry nie pun sedih jea mcm nk nangis jea

mummy_ayu said...

ala cedihnya...sian umairah..insyallah semua ok tu..nanti kalu dah seronok..siap salah panggil lagi..macam ian..kenkadang panggil mummy pun mak..jelous kiter.

Zura said...

ko antar kat mana na...???

saya said...

harap semuanya ok la... kita doakan yg baik2 belaka ye..

Mak Su said...

didoakan semuanya ok ok saja ya

ibuayu said...

bila dengar suara anak menangis tu yang kita pun tangkap sayu..semoga umairah ok bersama mama baru

Redbloodsnow said...

eeee...comelnyerrrr umairah time still tinonett. pp tuh gerammmmmmm zie tgk ah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha