NuffnangX

Wednesday, November 4, 2009

UmAiRaH SuDaH BeRtiNdiK TeLiNgA


malam sabtu tu kami pergi The Store
cari baju dress utk umairah pakai time potong kek
tapi tak sempat nak pakai pun dress tu
tunggu ajer la pakai time raya haji nnti


pastu beli kasut baru umairah
ialah skang nie nak beli kasut @ sandal
untuk umairah kena la bawak si kecik nie
tak boleh nak main agak @pun guna tali untuk beli kasut


teringat time kami adik beradik kecik-kecik dulu
ialah nak pergi kedai beli kasut angkut semua sekali
maner la boleh kan
ayah time tu cuma ader motor sahaja
nak naik 4 orang atas motor
maner la muatkan
nanti tak pasal-pasal kena saman ngan pak polisi :D
jd cara ayah adalah dengan ukur tapak kami 4 beradik
dengan tali rafia
dengan tali tu la ayah bawak pergi ke kedai kasut untuk beli kasut kami 4 beradik
time tu kami terima sajer apa-apa kasut yang ayah bawak balik
cantik @ tidak..pakai ajer la time tu


ops melalut cerita lain plak
ok selepas beli sandal umairah
aku macam teringin plak nak pakaikan umairah subang
ialah boleh la nampak perempuan kan
kalau tidak asyik la orang tanya
lelaki @ perempuan anak aku tu


jadi ajak sayang masuk Poh Kong
nak tindik telinga umairah
time nie rasa sayang sangat
ialah aku ngan sayang boleh plak tertinggal hp dalam kereta
jadi tak dapat la nak capture moment time umairah kena tindik telinga


time nak tindik telinga umairah tu
kena 3 orang kena handle umairah
sayang kena kepit umairah
pastu 2 orang pekerja kat kedai tu pegang penindik telinga
sorang di kanan
sorang di kiri
pastu kira 1..2..3 serentak
sebut jea yg ke 3
terus TAP..UWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
nangis la sekejap si kecik nie
akhirnya berjaya jugak nak tindik telinga umairah

susah betul la nak snap gambo subang umairah nie
tak duduk diam langsung


hari nie aku amik cuti
bawak umairah pergi klinik
naper next entry aku bagitau
lunch aper korang hari nie :D


5 kata-kata indah:

chik star said...

pas tu sekrg ni telinge umairah ok ker?
die xder nages2 dh ..?

as seriau tgk budak2 kecik tindik.
rase kecian.

~daRLee ZuRiS~ said...

saya tingat g time kena tindik masa budak2 dulu
sakit giler
tp skrg nie takde lah sakit sgt kan
pasnie blh beli banyak subang kat umairah :)

Unknown said...

bestnye die dah di tindik.. mil aku pn ada suruh buat gak ni.. tp aku x nak, sbb x sanggup tengok fatin disakiti..

na, sedih plak aku bc psl nak beli kasut masa kecik2 dulu.. aku pn lebih kurang ko je na.. zaman kecik yg agak susah. Alhamdulillah, anak dpt kehidupan yg bagus, x mcm kite dulu...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

makin tomel ler umairah setelah bertindik.....

he he he...dulu batrice pun kena 2 org yg tindikkan...sekaligus kiri kanan...nak harap sebelah2...harus sebelah jer bertindik..

umairah nangis terkejut jer tu.....he he he..cam batrice arrr..umpan ngan gegula....terus diam....tindik time kecik2 nie senang sikit...senang nak jaga....

Zura Tahir said...

aku sekrg nie xleh pkai subang...nti bengkak...atau gatal2...tp alhamdulillah lubang still ade lg...xtersumbat pun...aku start lubang mase umur 5 thn kot...arwah nenek aku nk sgt cucu dia pkai subang...dia lah yg tolong bwkkan ke kedai...rindunyeeeeeeeeeee kat nenek aku.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha