NuffnangX

Wednesday, November 11, 2009

Pot Untuk Lelapkan Mata

korang ader tak pot untuk korang lelapkan mata sekejap
ialah mesti korang nak ckp kat surau ofis boleh ajer lelapkan mata
tapi kan maksud aku kat sini adalah
pot yg korang rasa yg hanya korang yg terpikir nak tido kat situ
tido plak bukan la ala2 tido yg amik masa 1 jam ker 2 jam ker
TAK
nie hanya tido melelapkan mata hanya 5 minute ke 10 minute
tido utk menghilangkan rasa ngantuk yg terlampau
nak tido kat meja macam tak sesuai kan sebab
nnti ader mata2 yg akan merepot kat bos
yg kita curi masa ngan tido dan tak buat keja
oooooo tidak sambil kita nak curi masa nak tido tu
idea kena bernas utk cari pot utk melelapkan mata hanya sementara sahaja


ok kalau ikut aku la kan
sepanjang aku pernah keja di antara ofis-ofis yg telah aku menerima gaji
tiap-tiap bulan


1) Mc'D

nie ader la 1st keja aku pas aku abis study..nak minta keja semua nak ader pengalaman kan..jadi dah bosan sangat tak dapat keja..jadi keja la aku sekejap di Mc'd Sg.Buloh (The Store)..kat sini aku kena keja kat casher..jadi berdiri la selalu kan..tapi aku suka gila bila kena jaga kat ice cream..sebab kat sini la boleh curi tulang skit..klu korang tgk kat tempat ice cream tu takder org..korang akan jumpa bdk0bdk krew tu ddk kat bawah counter..jd di situ la aku tido utk lelapkan mata sekejap hehehehehehe Jahat kan


2) Wan-Ra Engineering (M) Sdn Bhd

kat sini aku suka lelapkan mata sebentar dalam store..heheheheh memandangkan aku pegang kunci store jd di tempat nie la yg paling sesuai aku nak curi-curi untuk tido :D
biasanya aku akan tido tempat-tempat yg tersorok dan bahagian-bahagian belakang sekali..sambil tu aku akan bawak sekali buku, pen jadi kalau aku terdengar ader org yg masuk, cepat2 la aku pura-pura tgk stock heheheheheheheh Jahat kan


3) SMZ United Sdn Bhd

kat sini aku keja memang penat la..sebab customer selalu kuar masuk kan..jadi nak curi-curi tido pun susah..jadi aku akan masuk toilet jadi aku amik kesempatan ngan zzzzzzzzzzzzzzz
tgk la tu dalam toilet pun jd la..tu memang tak sedar aper la bila dah tido heheheheheheh
tailet duduk kan jd ddk ajer time nak tido tu..pastu sandarkan badan ke dinding pastu aper lagi memang tak amik masa la nak lelap heheheheheheheheh Jahat kan


4) HalleCare (M) Sdn Bhd

kat sini senang jea kalau aku ngantuk sgt..masuk ajer la surau hehehehehehe
sebab bos selalu takder kan..jd sambil nak solat tu aku tido la dulu heheheheheh kadang-kadang tu bantai ajer tido kat meja aku..saper nak tegur kan hehehehehehehehehe Jahat kan




korang plak mcm manaer ader ke pot secret korang bila nak lelapkan mata :p


9 kata-kata indah:

attyfir said...

hehehe..kty pun kalo ngantok nak tido ..
1st keje..selalu kt surau ..
2nd tido je kat bilik bos..bos jrg masuk..kty supervisorkan .

skrg ~ kalo nak tido..tunggu bos takde..kat bawah meja..

~ain said...

hhahah.. lawak je.. paling lawak duk tidur dalam tandas.. hehhe.. ain dulu kerja kat UDA HOLDING payah sikit nak ngantuk seban kerja banyak.. kat sini kalau tak de kelas, tak de appointment dengan student.. kunci je bilik.. kroih kroih kejap.. tak leh lama-lama sebab kang kusyuk sangat keluar air liur basi.. hhahhahaha

FirZie83 said...

hahah...lawak la kak ena nih ;p

Zura Tahir said...

ko nie na...mana dan je...nasib baik ko xtido berdiri...

aku kat mana lg...meja lah tmpat tuk lelap sekejap...

Mak Su said...

maksu tak leh tido kat opis, macam freezer. skrg maksu selalu sakit2 tulang. kat surau pun sejuk mcm freezer.....terrrr terrrr terrr (menggigil)

chik star said...

hihi
mcm2 kn.
teringt pulak as mase keje kat kilang ubat dulu.
time dalam bilik pack ubt sambil berdiri pon bole tersengguk.
keje pulak shif mlm.
YaAllah sikit punye hazab.
hihi

kenangan betul la.
:)

Qumairah said...

arr hehehehe me bwh meja ade toto kecik...walaupon me ade bilik sendirik but still ade window leh tgk kan. So me titon bawah meja hehehehe teruk ek..

CuTeMiUt78 said...

walllaaa... kat toilet pun jd gak erk... emmm akak kat.. pot paling baik.. duk bawah meja.. heh..heh..heh

ourluvlyhome said...

ena!!

appco takde pun dlm senarai!!
hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha