NuffnangX

Thursday, November 26, 2009

Resepi Kerabu Sotong


bahan2nya :

  • sotong yang telah di rebus [ ikut la nak potong bulat ker..memanjang ker]
  • limau nipis
  • cili api [potong kecik-kecik]
  • bawang kecik [hiris nipis-nipis]
  • bawang besar [potong nipis-nipis]
  • tomato [ potong dadu]
  • serai [hiris nipis-nipis]

cara nak buat :

masukkan semua bahan dalam bekas
perahkan limau nipis dalam bahan yg telah dicampurkan
gaul sehingga sebati
kalau aku aku guna sarung tangan plastik
pastu gaul sehingga sebati sambil2 tu aku ramas-ramas semua bahan
jadi kalau guna tangan baru la semuanya terasakan
kalau gaul guna sudu/senduk susah la nak ramas2kan

pastu dah siap..
senangkan :D

selamat mencuba
zura ko tanyakan resepi kerabu sotong nie
buat jangan tak buat :p

3 kata-kata indah:

Zura Tahir said...

hehehe...insyaallah aku buat...nti aku dh buat aku msukkan dlm blog aku plak...

~daRLee ZuRiS~ said...

baru ingat nk tnya ena resepi kerabu tu.hehee..
tq ye.ti nk try buat lah.

zh-ena said...

zura - buat ra jgn tak buat..simple sesangat nak buat kerabu nie


zuris - buat tau zuris..simple jea nak buat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha