NuffnangX

Thursday, October 29, 2009

KaLau Org Tak Kenal Ketuk Pintu..Korang Buka Pintu Tak ???

makkkk aiiiii punya la panjang tajuk entry aku kali nie kan eheh
ialah korang kejadian berlaku petang semalam
dah sampai depan pintu umah
setelah menapak naik tangga hingga ke tingkat 4
dengan termengah-mengah nie
ader mamat sorang nie bg salam kat pintu umah aku
aiiikkkkkkk saper nie..pelik plak ader org nak ketuk umah

"akak tinggal umah nie ker" mamat
aku angguk ajer la
"saya dr ........ datang nak periksa gas untuk setiap taman flora, dah dpt kelulusan dr pemaju" mamat tu la cakap
siap tunjuk batch yg tergantung kat leher dia
pastu tunjuk alamat umah setiap umah yang dia dah terjah
aku ingat taknak bg masuk ialah suami aku tak balik keja lg kan
baru jea nak ckp suami takder

tetiba suami aku nie buka pintu untuk aku
mungkin dia dengar suara bising-bising kat luar rumah kan
aiseyyyymannnnnn

sayang buka pintu grill jea
terus mamat nie masuk
aikkkkkk tak malu betul la
sambil masuk mamat tu cakap la
"duduk umah apt nie akak..abg kena amik langkah berhati-hati..klu umah terbakar nak keluar ikut manerkan..nanti mati hangus jea duk dlm umah..sebab tu la tugas saya untuk check setiap umah kat sini untuk lihat sama ada paip gas elok @pun tidak" mamat tu la ckp
kami dengar ajer la

sambil2 tu mamat tu sibuk la selongkar kabinet dapur aku
siap buka pastu tunjuk testing-testing api tersembur keluar
kalau guna paip yg lama
memang besar la api yg keluar
terbuntang biji mata aku tgk
bla bla bla bla
mamat tu cerita
sayang sorang ajer la dengar
aku duk kat ruangtamu sambil layan umairah
rindu kat budak kecik nie
seharian tak jumpa kan


pastu mamat tu cakap paip gas kami tak selamat
jadi untuk elakkan kejadian tak diingini berlaku
baik tukar paip gas
makkk aiiiiii nie dtg nak check ker
datang nak buat sales nie


pastu aku keluar jap
tanya kat jiran sebelah rumah..kak ros
kak ros ckp tak payah layan
sebab dia dah terkena sebelum nie
kak ros beli ngan harga RM50 pastu tak sampai setahun rosak gak getah paip tu
kes nak menipu jea tu
jadi aku dgr la nasihat jiran aku yg dh terkena nie kan



sayang yg tgh kusyuk dgr mamat tu bercerita
pastu mamat tu ckp kena tukar nie
harga paip dia jual murah jea
RM80 makkkk aiiiiiiiiiii ko cekik darah ker aper
ckp kat sayang taknak tukar
entah aper la mamat tu ckp kena gak tukar nie
pastu sayang ckp tetap taknak tukar
mamat tu taknak dgr
siap cabut paip kami tu
pastu nak pasang paip yg baru


sayang dah angin la sebab ckp dia mamat tu taknak dgr
masam muka kat aku
tetiba aku plak naik angin
ialah org baru jea blk keja kan
penat pun tak hilang lg
tetiba mamat nie nak main-main paksa plak beli barang dia
terus aku ke dapur
depan-depan muka mamat tu aku amik gambo

"klu encik taknak pasang balik paip lama kami semula, gambo encik nie saya bg kat bhg pengguna..taknak pasang gak saya bg kat kosmo yg encik nie main paksa2 beli barang"

hah dan-dan tu jugak mamat tu pasang balik paip kami
sayang sengih jea tgk aku settle kan masalah tu
tau pun takut
ingat aku nak berlembut-lembut ker ngan org mcm nie



gambo bukti mamat nie tgh kelam kabut pasang balik paip gas umah kami
hah tau pun takut
bagus gak HP yg ader camera nie kan :D

mamat tu dah blah
baru aku teringat yg mak aku pun dulu ader terkena gak
ngan org gas nie
siap letak buih kat paip tu la nak check paip ader bocor ker tidak
tapi mmg confirm paip tu tak bocor kan..
lama2 mak aku pun dh bosan nak layan mamat tu
terus kena jerkah ngan mak aku
tau pun nak blah pas tu
org2 yg mcm nie jgn bg muka la


pastu klu aku sorang jea kat umah pun
aku memang tak buka pintu la
bahaya beb
skang nie macam-macam kes
org tak kenal jea
korang jgn la buka pintu
PERINGATAN nie tau :D


malam nie nak celebrate berday umairah
hanya kami 3 beranak jea :D

10 kata-kata indah:

pearl'E.J said...

kalau k.ej pun tak akan buka lah pintu kalau org tak kenal nih...

tapi geram betul baca cerita ni... apa kes dok paksa2 org beli.. gila apa...

chik star said...

hihi..
terer ena

ibuayu said...

Happy birthday umairah

zaza said...

thanks sharing.. boleh jadi peringatan ni!!
"Happy Birthday To our Little Cutie Umairah.."

~ain said...

heheh.. tak yah layan laa lain kali. kalau ain, ain cakap, mak tak de.. ayah belum balik.. hahhaha itu dolu2 laa.. sekarang kalau hubby tak de tak kasi masuk. kadang2 sound awal2 kat hubby, jangan keluar. hahaha

Wife to Firdaus Ghazali said...

bagus kak ena..dlm hal2 cengini kita kena tegas...hidup wanita!!!hidup wanita!!!!

Sidratul Muntaha said...

klu ayu
mmg mampus tak bukak
yea yea oo jer ckp nk check segala bagai
mmg sebenarnya depa nak jual brg
ayu maybe cam mak ena ler
jerkah pastu halau.
itu pun klu kes sam bg masuk umah ler.
tpi selalunya kami payah nak bg org msuk umah.
lain kali kan ena..
ltk note kat depan umah
'jurujual dilarang masuk!'
mihahahhaa

.::WaNiE::. said...

eiiiiii jahatnyeeee..

thanks bagitau ni..wani kalau salesman mmg tak bagi masuk, kalau sorg lagi la bukak pintu cukup utk tengok muke org tu jek

Jahat nye main paksa2

CuTeMiUt78 said...

eemmmm betul tu ena.. tak yah buka pintu.. org2 cenggini kadang tak blh layan aaarrrr

Zura said...

bg tgk mamat tue sape...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha