NuffnangX

Wednesday, October 21, 2009

TeRaJiN LeBiH

pas blk keja tadi
terus aku buat trifle nie
dapat resipi dr SIL
sedap plak time kami dtg open house last saturday
tu yang tak malu tu minta resipi
time lunch kat opis sibuk la aku keluar cari bahan2
sebab aku nak terus ajer balik rumah pas abis waktu keja
sebab taknak lambat sangat amik umairah dr rumah efa kan
kol 6pm aku sampai ke rumah
terus la macam lipas kudung aku buat keja


memandangkan paip kat sinki nie patah
memang melecehkan aku nak basuh semua benda la kan
terpaksa la basuh pinggan mangkuk
dan basuh tangan semua kat tempat mesin basuh baju
leceh gila la
harap idah ader la no.phone plumber
kalau takder tak tau nak cari kat ner lagi..kesian kami kan


mula2 tu aku masak dulu trifle
sebab senang ajer kan


kena masak jeli dulu
pastu siram jea jeli tu atas kek sponge/kek gulung ~ ikut selera
sementara jeli tu nak keras
aku masak custard plak



custard letak kat atas jeli td
pastu letak la buah coktail tu atas puding


taraaaaa dah siap trifle aku
bahagian bawah jeli rasa mcm masam2 skit
bhg atas aderlah custard rasa manis2 skit
pastu di tambah plak ader rasa buah2han
jd kombinasi rasa trifle mmg meletopppppp la
tak sabar nak tunggu komen dr sayang
sayang keja malam
jadi kena tunggu juri seorg nie bagi markah la :D


kol 7pm baru lah amik umairah dr rumah efa
bahan utk masak lauk kurma dah siap
cuma nak leburkan dalam periuk ajer
tak susah kan

sementara umairah main toys kat depan tv
aku kat dapur
sambil2 tu pantau keadaan umairah
masih leka main ngan toys dia



taraaaa siap pun lauk ayam masak kurma
nie ader lah lauk fov umairah
kalau aku masak confirm memang banyak la si kecik nie akan makan
seminggu sekali aku akan masakkan lauk kurma nie untuk umairah

dah siap semua memang keletihan la
penat gila
macam maner la ngan org lain yg sambil bekerja pastu nak layan anak yg lebih dr seorg kan
kadang2 umairah nie taknak main sendiri nak berdukung ajer
jadi kadang2 tu aku kena memasak sambil mendukung umairah
letih tak ingat la
nie semua pengorbanan seorg ibu kan

5 kata-kata indah:

[-suziey-] said...

ni mmg terlebih rajin ni..bak mai sket triffle tu..ekekek:p kalu letak ais lg sedap kan..sejukkkkk

Zura said...

sorang pun letih inikan plak yg ramai anak na oooi...

Ko nie mmg rajinlah...kalau aku...th bende depan mata...ntah bile lah nk berubah...

saya said...

wahhh..sedapnya.. saya berkali2 teragaknak cuba triffle tu tapi takot lorr..takot tak menjadi. ahahhaha..tangan keras katakan. tapi kurma pon fav saya jugak. sebab tak pedas. hehehhe

zh-ena said...

suziey - tu la sejuk2 mkn lg la sedap

zura - bila ko dh kawen nnti berubah la tu

ciksaya - try ajer buat..klu tak jd bg ajer nezha mkn hehehehhehe

~ain said...

ui.. nampak sedap.. sila buat entri tentang resepi dessert ini!! sila.. sila.. sila..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha