NuffnangX

Wednesday, October 21, 2009

JaMuAn RaYa ALa KaDaR SaHaJa

balik keja jea
aku sempat la beli barang lagi
ialah spegeti ngan buah tembikar tak beli lagi
terus la menuju ke kedai
bagus gak chow awal nie
ialah sempat lagi aku nak beli barang semua kan

sayang plak dr opis terus pergi umah mak
amik kuah kacang yg mak tolong buatkan
pastu siap buatkan roti jala ngan kuah durian lg
perghhhhh memang sedap gila la
sayang sampai rumah..letak semua barang tolong aku buat air nagn potong buah tembikai
nasir ikut sekali
boleh la tolong jagakan umairah
siap bawak pergi ke playground lagi tu
nasib baik la ader adk aku tu
kalau takder kelam kabut gak aku nak memasak
ialah pengacau besar ader kan


taraaaaa nie la chesecake blueberry tu
masuk mulut baru tau sedap ker tidak
nak tau sedap ker tidak kena la rasakan hehehehehee



antara juadah yang sempat / lintang pukang aku masak di dapur
seksa betul la bila dapur boleh guna 1 ajer
lg satu tak blh pakai sgt sbb api taknak keluar
pastu seksa sungguh bila periuk belanga kecik2 nie
ialah masak utk 2 org ajer confirm la periuk pun kecik molek ajer kan


aku masak
nasi impit..spegethi..goreng nugget..kek..
jamu mata ajer la korang tengok..



sementara tetamu belum sampai
sayang masukkan dulu duit dalam sampul raya
umairah plak sibuk ajer nak duit
ialah dia selalu dapat duit raya kan
jadi ingat nak bagi kat dia la tu


nasir adik bongsu aku
nasib baik la dia tolong jagakan ank buah dia
kalau tak kol 8 malam pun tak abis lagi aku masak :p



family pertama yg sampai ader lah family LANIDAH hehehehe
bawak sekali twins
colour pink lg tu
tak sangka plak ank idah suka betul ngan spegeti
bertambah2 la aku tgk
syukur ank dia blh mkn kan
risau aku klu ader yg taknak makan spegeti nie



pastu zura plak sampai
dalam 5 minute la lebih kurang pas idah datang
borak2 sakan la kan
dalam 1/2 jam mcm tu
jiran2 aku plak sampai
jd idah ngan zura minta diri
alaaaa diorg tak sabar nak balik sbb nak tgk NURKASIH
hehehehehehe betul tak korang :D


jiran aku ader 3 rumah ajer
jadi yg datang 3 family la
family kak ros datang ngan tema pinky
family efa dtg nagn tema hijau..sejuk jea mata memandang
family kak ila datang ngan tema kasual
ok la tu
hubungan kami mmg baik la



jadi time jiran2 aku datang nie
budak memang ramai la
jadi rumah aku jadi bising ngan suara yg semuanya nak bercakap
hehehhehehe mmg meriah
umairah plak suka la tu bila dah jumpa ngan kakak2 ngan abg
semua benda la barang dia nak ditunjukkan
pastu bila bebudak tu nak main
tak bagi plak
aduh..kedekut plak budak kecik nie


baru la nak mkn choc tu
sebelum nie bagi mkn taknak la plak
bila aku letak kat atas kerusi pink tu
dan2 tu la si kecik nie nak mkn



semua kawan2 umairah tolong mkn choc tu
hehehehehehe bagus gak dpt habiskan
taktau nak bagi saper mkn
letak ajer la dlm fridge
bila ader budak2 nie dpt gak la abiskan kan


pastu geng zime ngan shumie plak sampai
terus la jiran2 aku minta diri
bagus gak kan ialah pas 1 jam baru tetamu yg lain dtg
kalau datang serentak taktau la maner tetamu nak duduk kan
susah gak duk rumah kecik nie
jadi setiap tetamu yang dtg mkn ngan selesa la
sebab takder nganguan org lain
dah abis mkn pastu borak2 sekejap..tetamu yg lain plak sampai
memang bagus la timing masing2 :D



geng shumie dekat 1 jam gak la lepak kat rumah aku
diorg nie dah datang mmg abis la digomolnya si umairah tu
siap tgk album kawen aku lg tu
umairah suka la tu bila ader jea org nak dukung dia


dalam tgh mkn tu
family CT plak sampai
tapi geng shumie tak blah pun
ialah lepak ajer la mcm biasa kan


ct dtg ngan ank dia yg 2 org sama ngan suami dia
diorg nie mkn pun tak banyak
ialah baru jea pergi open house yg lain
jd umah aku nie yg ke dua la
jd mkn pun ala kadar ajer la
ank ct yg 1st tak sihat sgt
sampai2 tu mmg dah tido
terus bg bantal..mmg terlena abis la
tak sedar langsung yg suasana yg hingar bingar nie


dalam kol 11 lebih tu baru la diorg minta diri
thanks yea korang sudi datang


dah abis aku mengemas rumah
ingat nak angkat tilam tido ajer la
pastu adk aku bgtau yg dia dah n d way datang ke rumah aku
laaaaa ingatkan tak dtg
terus la aku buat elok2 hidangan
memang la dah letak kat dapur pun
letak atas meja
jd diorg amik dr dapur ajer
mkn kat depan
sambil2 tu layan ajer la adk aku lini nie mkn
punya la suka lini sbb dpt gak mkn spegeti
dr bulan pose dia minta aku masakkan utk dia
baru la laaaaa nie dpt mkn hehehehehe



umairah sibuk ajer bila org nak mkn
abon kawan baik adk ipar aku pun datang sekali
melantak la diorg nie bila sampai
semua juadah yg ader semua di rasa
aku memang dah tak terlarat sgt la nak buka mata
sayang ajer la yg layan

kol 12 lebih baru la adk2 aku nie balik
aku aper lg memang terus kebabommmmm la
penat gila
nasib baik la esoknya cuti deepavali kan
jd boleh la bangun lambat heheheheheh


tapi kesian kat sayang sbb kena keja
pagi tu kol 6 lebih sayang dh bangun sbb nak pergi ke tempat keja
siap bawak spegeti yg lebih ke tempat keja
jd memang takder balance la kat rumah
aper yg aku masak takder lebih pun
alhamdulillah abis semuanya kan
risau kalau ader lebih
ialah saper nak makan kan


perghhhh edisi basuh pinggan mangkuk plak

3 kata-kata indah:

[-suziey-] said...

waaaaa meriahnya..mknan pn byk..emm xrs mmg xtau ape rs ciskek tu..ape kata ena buat..sbb nk tau gk rs camne..ekkeek:p

zh-ena said...

suziey - blh jea ena buat..special tuk suziey eheh

~ain said...

kalau ain kat sana, ena nak jemput ain tak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha