NuffnangX

Wednesday, January 16, 2013

Jangan Lihat Orang hanya Sebelah Mata


sebelum nie aku pernah beritahu aku nak shopping di salah satu tempat jual kain
tapi bila lihat perangai sales girl macam haprak
terus kami blah

pergi ke pasar
korang rasa nak pakai macam mana
takkan la nak pakai kasut tumit tinggi
siap pakai make up
siap dari atas ke bawah
lu pkir la sendiri kan

mesti la hanya tudung biasa-biasa
baju biasa-biasa
seluar biasa-biasa
dan pasti pakai selipar jea
tapi bukan selipar Jepun la hahahahaha

lepas pergi pasar
mak ajak pergi beli kain ela untuk pakai waktu wedding sobri
ok jea
terus pergi ke gudang nie
bila kami masuk tu
sales girl sudah pandang kami dari atas ke bawah
ok lagi kami masuk jea sebab memang nak membelikan
bukan istilah nak window shopping tau

bila belek-belek kain
sales girl cakap sambil buat muka
area sini kain mahal yea
area sebelah sana murah skit harganya
hahhhhhhhh WTFish ko cakap macam tu pada customer
tak belajar ker......

sabar lagi
kami tengok kain lace
benda yang sama gak sales girl tu cakap
hah apa lagi

terus la mak aku melenting
aku nak jugak melenting
belum sempat aku nak sound
mak dah sound dulu
"dik, ingat m.cik nie takder duit nak beli ker..ingat m.cik datang sini nak tengok2 jea ker"mak
terus kami semua keluar
tak jadi nak membeli

last-last kami shopping di Nagoya jea
puas hati

lagi satukan
aku tak suka tau bila beli barang sales girl suka la sangat
ikut bontot kita
mana-mana kita pergi sales girl ikut jea
tak suka tau

korang pernah tak alamai macam aku nie
seyes tau tension di buatnya
itu belum lagi pandang orang macam kami nie miskin
perghhhhhhh dasyatttt

3 kata-kata indah:

Anonymous said...

Mmg hangin ngn bdk cmtu..kalo azie pun,azie melenting gak.

nad said...

Rasenya kat jakel ada je org yang ngekor kan?
Tak selesa, huhu

Ya ALiya said...

jakel mmg suka ngekor vontot org...ya pun rimas....dkt tmpt ya ad jakel...tp ya xsuka shopping situ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha