NuffnangX

Thursday, October 1, 2009

RaJiN MaKe Up vs MaLaS MaKe Up

entah...taktau mcm maner aku nak terlintas
buat entry nie kali nie
aku tau reader aku nie ader yg blm kawen ngan dah kawen
betul tak..
klu ader yg setuju..ok la
klu ader yg tak setuju..msg2 punya pilihan kan
nie aper yg terjd kat aku laaaaaa nie la
ngan terjd sebelum nie..


time bujang (rajin make up)

*time nie mmg la pergi maner2 mmg la pasang badan
wpun nak pergi pasar mesti nak nampak cantik gak..
siap la pakai bedak ngan lip gloss..bg muka tu cantik jea
bila org pandang kan

*ader jea jenama baru kat pasaran mesti nak beli
aper jea aku tak pernah pakai..dr harga yg murah sampai la rat rat nie
dah aku rasa pun..time tu rasa tak membazir la bila beli sbb nak rasa cantik

*duk la depan cermin..berjam2 pun takper asalkan nampak cantik..
kekadang meradang jea mak aku tu bila tggu aku nak bersiap..pdhal
nak pergi pasar raya jea

*bila dah ader pakwe makkkk aiiii lg la teliti ko aku nak bermake up
klu pak we ckp nak dtg umah kol 11am, kol 9am aku dh mula nak bersiap
takut tak cantik plak klu siap lambat..pernah sekali antara pak we aku sblm nie
main terjah jea dtg ajak keluar, amik ko 1 jam lebih tggu kat luar tggu aku bersiap
agaknya sbb tu la kot kena reject, siap lama sgt hahahahahhahaha

*nak pergi keja pun make up over tau..opsssss make up maksud aku bukannya bling bling bling tu tau tapi mesti la nak lengkap pki make up kan..ader pki lipstik..bedak..eye shadow..blusher..benda2 tu semua la sbb nak nampak cantik dan pasang badan..

*6 bulan sekali confirm aku akan beli yg make up yg baru..yg lama mmg aku dh tak pakai la..tak pandang pun..sbb tu la adk aku mewah ngan make up..aku taknak jea mmg dia akan kebas la eheh

malas make up (sudah kahwen)

*betul la pas kawen nie rasa malas gila nak make up..rasanya nak dekat setahun pun make up yg aku beli tak abis2 pakai pun..terletak jea atas meja solek tu

*pergi keja pun sama..mcm maner aku kat umah mcm tu la muka aku kat tempat keja..pucat jea nampak..aku pakai make up pun bila aku ader meeting ngan org ptg @pun bos aku nak msk opis..kena la touch up la skit kan..tapi tu pun aku letak bedak jea kat muka..

*ader sekali kat umah aku pakai bedak pastu sapu lipgloss kat bibir..sayang tenung jea muka aku..dia mungkin pikir bini dia nie dah buang tebiat ker...siap ckp lg nak buat aper pakai make up..terus aku ckp ialah kena la cantik depan suami..takkan la keluar baru nak canti kan..terus sayang tergelak besar..sayang ckp tak payah la nak bermake up sgt dlm umah..asalkan badan tu dh wangi tak bau tengik..asalkan muka tu ceria tak muncung sedepa..asalkan rambut bersikat tak mcm rambut kena karen..asalkan pakai pakaian yg sedap mata memandang tak pakai baju koyak..tu semua dah cantik pada mata babah.....haahhhhhh dgr tu bukan make up semata2 tau nak menambat hati semua..yg penting luaran dan dalaman bersih tu suami dh sayang kita :D


jadi bagi aku skang nie..asalkan muka tu nampak ceria dan senyum selalu dah memadai
tak perlu la nak make up tebal2 tapi hati suami tak bahagia..
jd mmg lain kan bila belum kawen dan selepas kawen..

emmmmmm saper sokong aper yg aku perkatakan nie..

10 kata-kata indah:

~ain said...

haaa.. betul na.. belum kawin dulu, ain selalu pergi beli mekap2 semua.. macam2 oo.. lipstik ada berbelas batang tau.. sekarang, ada dua batang je.. itu pun dah berkurun2 belum habis lagi.. hahaha

ada satu hari tu, ain cuti.. tp hubby pi kerja. bila dia balik, ain pun mekap2 laaa sikit kan.. dia tengokje macam pelik.. dia cakap apesal mekap2 ni? buang tebiat ke? hahahahampeh kan?

dia pun kata, tak pyah laaa mekap2 sangat, biasa2 sudah.. asalkan sedap mata memandang..

zh-ena said...

ain - hahahahhahaha sama la kan..ialah kata kena berhias cantik utk suami bila dh make up skit suami pandang kita pun pelik...ehhheheheheh lawak ajer kan..

zaza said...

ha ha ha.. belum kawen,tak tau camner after kawen..
tapi, aku kan sjk baby lagi suka mekap..? lepas kawen..agaknya, still mekap lagi.. tapi, time nak keluar la kan..? takkan kat rumah pun nak mekap? membazir je...

Norly a.k.a MamaLeana said...

tp, terbalik pulak ngn norly.noly start mekap pas kawen sbb rasa cun plak mase mak andam mekapkan time sanding dulu. pas kawen, terus beli alat mekap n belaja mekap dr anak sedara yg keje kt salon kecantikan.haha :)

saya said...

bukan malas mekap.. tak cukup masa, banyak yang nak dikejar2. hehehee...

attyfir said...

suka entry ni ..ekekeke .
cam kty pn skrg..kat opis sesorg..lagi ar malas nak make up..

Anonymous said...

kita dari lom kawen ngan pas kawen sama je malas makeup.time kenduri, diner je makeup hehe

Suziey Ahmad said...

waaa trharu dgr ur hubby ckp mcm tu..tu la suami mithali..xpandang pd make up jek..tp kita sblm n slps kawen mmg xmake up..ekeke

Zura said...

aku yg blm kawin nie pun malas nk make up...original face...

zieha said...

dari zaman dara hingga kawen tetap maintain makeup, sbb kaki melaram..hahahaha:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha