NuffnangX

Friday, October 2, 2009

LiNi DaTaNg BeRaYa

pagi td baru la adk aku lini bg msg
bgtau yg mlm nie dia nak dtg beraya
tanya baper org
dlm 5 org yg akan dtg kot
wahhh ramai tu may be blh bertambah org yg akan dtg nie
msg syg plak bgtau apis nak dtg
siap tanya lg nak msk aper mlm nie
ialah dh dtg mlm kan
mesti la hidangkan utk mkn mlm plak kan
takkan la nak jamu kuih raya semata jea


jd bab utk beli brg masakan aku dg tak risau sbb
sayang dh settle kan
cuma keja aku tggl nak menyiang semua bahan ngan masak ajer
nsb baik la aku bulan merah skang nie
jd tak la risau nak solat ker aper kan
smp jea umah petang td
mmg aku terus bersilat kat dapur
umairah plak sayang la kena jaga..
klu nak aku jg blh jea
sayang yg kena duk kat dapur masak
utk tetamu yg dtg
nak???

mmg letih kan bila msk terkejar2 nie
aku rasa mcm tak ckp tgn kaki jea
nak buat semua benda
umairah plak langsung taknak ddk
babah ddk pun dia akan melalak..mengada2 btl la ini bdk kecik
jd dukung ajer la si kecik nie ngan babah dia
ngan aku tak berani skit
aku kan garang..caya tak???


kol 9 baru la siap semuanya
mmg dpt tarik nafas lega la
terus aku siapkan diri aku plak
ialah tak mandi dr blk keja kan
letih bebbbb


siap jea aku bersiap
dah ader org bg salam kat depan pintu umah aku
perghhhh lega bila tetamu sampai
semuanya dg ready
lini dtg umairah mmg tgh tido
kesian penat bermain


sementara umairah tido
pija main la sorang2
sblm tu ader gak pija nie agah2 si umairah
supaya bangun
tapi tido lena sgt umairah nie smp langsung
tak dgr suara si pija


3 lauk jea yg sempat aku msk kan
lauk sempoi jea
ayam msk kicap santan
kubis grg
ikan grg
air ribena baru la ader classss...ckp ikut iklan yea :p
pastu minuman wajib ader..air teh la fav air sayang



time mkn mmg aman
sbb umairah still lena lg tido
pija plak aku sogokkan ngan mainan umairah yg 1 bakul tu
jd mmg tak ader yg mengacau time kami mkn la
msg2 mkn mmg bertambah2 la
lini ckp ayam msk kicap jawa aku mmg sedap
tambah sampai 2x la
bangga aku..terus hilang penat aku memasak :D



umairah yg tido keletihan
pas dah abis mkn baru la umairah terjaga
hah time nie la baru dpt tgk
gelagat si kembar nie berperang
asyik la bergaduh 2 bdk kecik nie

1 kata-kata indah:

Zura said...

fiza tue ikut muke bapak dia erk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha