NuffnangX

Thursday, February 25, 2010

Saper Nak Jaga Umairah...Angkat Tangan


muat plak umairah nie duduk berendam dalam baldi kecik nie



hari nie adalah hari last Efa akan jaga umairah
pening jugak kepala sebab masih tercari-cari
penjaga baru untuk anak kesayangan kami nie
emmmmm saper nak jaga anak kami nie


kalau tak dapat jugak penjaga baru untuk umairah
sehingga hari ahad nie
terpaksa la hantar umairah ke rumah mak aku
untuk sementara sahaja
tak boleh letak terus di rumah wan dia...BAHAYA
sebab kenapa BAHAYA
sebab aku taknak umairah akan jadi budak yang spoil
@terlebih manja
@terlebih gediks
dengan atuk dan wan dia


betul tu mak dan ayah aku kalah betul dengan cucu-cucu dia [2 orang sahaja]
umairah dan pija tahu sangat kelemahan atuk & nenek dia
nangis skit pasti cair hati nenek & atuk nya
ader sekali tu umairah pegang keropok [aku kepantangan skit umairah makan jajan]
terus aku baling keluar keropok tu
terus la menangis si kecik tu
hah mak aku apa lagi terus jea cubit aku
uwaaaaaaaaaaaaaa
tengok la tu
cucu punya pasal aku plak yang kena
time kami kecik2 dulu kami pun di larang makan jajan tau
skang nie aku nak didik anak2 aku jangan makan jajan
tapi di cubit plak mak aku tu
emmmmmm


sebab tu la aku sebolehnya taknak atuk & nenek yang menjaga anak2 aku
takper la kami keluarkan duit lebih untuk penjagaan anak2 nie


tapi skang nie maner la nak cari babysitter yang baru
dalam kerunsingan

20 kata-kata indah:

mama tisya said...

tk sempt ke umairah dk dlm baldi tu...hehehehe

~ain said...

meh sini.. ain jaga umairah.. hahahha mahunya meraung ibu babah dia kat kL.. heheheh..

BTW, nenek tuk mmg sayang lain macam je kat cucu..

morriss said...

saye nak buli dan tarik pipi die je boleh? xnak jaga.. hehee

** Perfect Love ** said...

yuppp atuk ngan nenek syg cucu lebih dr anaknya sendiri ni huhuhu

~dARlee zURiS~ said...

kena beli pool besar sket.selesa umairah nak berendam.hehee...

kitorang pun tgh rungsing pasal benda nie
sapelah nak jaga baby ti pas habis pantang.huhuu...

chugie said...

alahai..ngam2 je umairah dlm baldi tu ek? ena.. anta je lah kat umah mak ko.. x yah pening2 k.. cari pelan2..

Ease Basri said...

mai gombak... dok dgn athirah.. leh main masak-masak. :)

saya said...

betol tu..saya setuju..kalo dah spoil nanti kita jugak yang susah. bukan tak blh manja..tapi bior kene pada tempatnya. susah ni nak carik orangjaga anak kita.. nak kene carik yg betol2 memahami. aduhaii..harap ena dapat cari pengasuh dengan segera..

ibuayu said...

kelakarlah umairah duk dalam baldi..comel lak tu..
cian ye..mana nak hantar..duk dgn ibuayu jelah..tapi ibuayu pun kerja lak...

A N A K - A N A K K U said...

erm...pening + masalah besar....erm nak cr y bebetol, skrg dah ler bnyk kes....cucu memula mmg diorg xcited skit na...hehehe mcm anak² akuu xde dah...hahahh

tunbegia said...

senangnya nak jaga, masuk baldi saja,

salamm,

syuhaida abul said...

alolo c0mel nye....anta kat taska la kl0 susah2 sgt...ataupun anta kat saya je..ahaaa...tgh c0ti pjg neyh....ha2

Uda said...

alahai.. comelnya dia.. muat2 jer dalam baldi tu..

erienz said...

saya dah angkat tangan ni...cepatlah hantar umah...he3

UnGu VioLet said...

alahaiii... comeeeyynyer die.. muat lak dlm baldi tue.. so cute!!

.::WaNiE::. said...

efa gi mana??

zh-ena said...

mama tisya - gam2 jea ngan badan dia


ain - banjir shah alam nie klu ain jaga hehehhehehe


morris - makin chubby la pipi umairah klu kena cubit jea hehehehe


perfect love - mmg pun cemburu jea tgk

zh-ena said...

zuris - mmg ada pool tapi kat umah wan dia la..klu berendam dlm tu lg payah nak keluar..asyik la nak berendam jea


chugie - wat sementara boleh la


ease - entah jadi apa ngan athirah nnti mau di buli nya hehehehe


ciksaya - tu la kena tgk dari segi semua aspek

zh-ena said...

ayu - tu la dilema ibu2 yg bekerja


anak2ku - hhhehehehhe


tunbegia - tu kebetulan jea umairah msk dlm baldi..tekejut gak bila tgk umairah blh muat duk dlm baldi tu :D


syuhada - ingat kami nak hantar kat taska bila umairah 3 tahun..skang nie nak org jg umairah sorang jea..rasa mcm kecik jea nak hantar ke taska

zh-ena said...

uda - tu la hehehhehe


erienz - cepat2 hehehhehe


mar - tu la nsb baik la tak tersepit dlm baldi tu hehehehhe


efa - efa dah preggy skang nie..dah sebulan lebih..tak larat nak jaga ank org pun..kena morning sickness..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha