NuffnangX

Wednesday, February 3, 2010

Perjalanan Yang Memeningkan Kepala

sebelum berangkat pergi ke rumah mak
kami 3 beranak singgah dulu ke kedai makan
ialah perut dah berbunyi kan
apa lagi kalau sarapan pagi
mesti la roti canai kegemaran umairah
mesti nak roti canai telor
kalau bagi roti canai kosong langsung tak di pandangnya
memilih betul la ini budak


sayang plak pergi kedai runcit sebab nak beli newpaper
bila sampai di meja semula
aku tengok di tangan umairah dah ader permainan
sayang cakap budak kecik nie yang amik sendiri
sayang letak semula si kecik nie dah menjerit kuat
nak jugak mainan tu
hahhhh tu la aku cakap sebelum nie sayang tak percaya
skang nie kalau singgah pergi kedai mesti ada jea si kecik nie nak
apa2 ajer la asalkan di tang dia ada benda untuk di bawak balik
tu yang aku malas nak singgah kedai kalau bawka si kecik nie
BAHAYA tu
pergi pasar malam pun sama
ada jea mainan yang si kecik nie nampak
tak belikan dan..dan.. tu jugak si kecik nie lembik kan badan
meraung tak ingat
hishhhhh geram betul la
mainnya sekejap jea pun



hasil mainan yang umairah dapat
setelah menggeluarkan air mata palsu dan suara yang nyaring
terbang la RM3.00 untuk handphone yg mengeluarkan bunyi yang sungguh lah
memeningkan kepala aku



dah dapat handphone tu
kena la suapkan makanan ke dalam mulut si kecik nie
biasa makan sendiri ajer
sebab tangan dah pegang mainan
jadi kami la yang kena suapkan
biasa la kan barang baru
xcited yang lebih



sementara tunggu sayang bayar harga makanan
kami masuk dulu ke dalam kereta
budak kecik nie bila driver takder
dia la konon-konon nak jadi pengganti driver
hehehhehehe siap bunyi kereta berjalan lagi tu
hehehheheeh tu yang muncung tajam ajer tu



sampai rumah mak pukol 10am
semua dah ada
cuma kami jea yang kelewatan sampai hehehehhe
kami pergi 2 buah kereta sajer
kereta sayang
ngan kereta adik ipar




perjalanan ke Cameron Highland memang memeningkan kepala
dan hampir-hampir membuatkan aku muntah
pening gila kepala aku
dan lagi membuatkan aku pening bila umairah tak abis-abis picit handphone mainan dia
rasa nak campak jea handphone tu ke dalam gaung
geram sungguh la


ngeri dan kecut perut aku bila tiba di selekoh
pastu berselisih dengan lori-lori besar
memang buatkan aku terjerit sekejap la
rasa mcm nak kena gilis ngan lori jea
memang tobat la
nie la last aku naik cameron lagi
umairah nak pergi bila besar ikut ajer la rombongan sekolah :p


sampai di Ringlet
ingatkan dah sampai
rupa-rupanya ada 20 minute lagi nak sampai ke Tanah Rata
alahai kena naik lagi ker
kepala time tu rasanya nak pecah dah
beli la gula-gula utk hilangkan rasa pening dan rasa loya di tekak


jadi sampai di Pekan Tanah Rata terus call owner Apt
untuk jumpa di maner dan di maner kedudukan Apt kami nak sewa tu

10 kata-kata indah:

Uda said...

huhuhuk.. memang seksa yer.. jln pusing2.. ada pulak bunyi tepon mainan.. sungguh pening.. tapi bila dah sampai.. bes kan.. sejuk jer..

chugie said...

mmg bleh buat kite pening pala + muntah kalu ke cameron na.. di tambah lg ngn bunyi hp mainan umairah, hehehe...

Mama_Aqish said...
This comment has been removed by the author.
Mama_Aqish said...
This comment has been removed by the author.
Mama_Aqish said...

biasalah bebudak...kalo pi shoping ni kawasan menan memamng kena blacklist kan sebab nanti mesti kantoi kena beli punyer...main pun setakat hangat2 je pastu bosan tak mau main...lama2 lingkop...nak wat camne...nak biarkan tak sampai hati plak...belikan jugak la...tapi kata orang tua2 kalo kiter dah biasakan camtu nanti dia akan pakai taktik tu untuk mendapatkan sesuatu...SENJATA MENANGIS...huwa...huwa....kalo yang ditunjuk tu menan murah tak pe...tapi haq yang ditunjuk tu menan yang beratus2 mau kopak mak bapaknyer...

Mama_Aqish said...

biasalah bebudak...kalo pi shoping ni kawasan menan memamng kena blacklist kan sebab nanti mesti kantoi kena beli punyer...main pun setakat hangat2 je pastu bosan tak mau main...lama2 lingkop...nak wat camne...nak biarkan tak sampai hati plak...belikan jugak la...tapi kata orang tua2 kalo kiter dah biasakan camtu nanti dia akan pakai taktik tu untuk mendapatkan sesuatu...SENJATA MENANGIS...huwa...huwa....kalo yang ditunjuk tu menan murah tak pe...tapi haq yang ditunjuk tu menan yang beratus2 mau kopak mak bapaknyer...

Mama_Aqish said...

biasalah bebudak...kalo pi shoping ni kawasan menan memamng kena blacklist kan sebab nanti mesti kantoi kena beli punyer...main pun setakat hangat2 je pastu bosan tak mau main...lama2 lingkop...nak wat camne...nak biarkan tak sampai hati plak...belikan jugak la...tapi kata orang tua2 kalo kiter dah biasakan camtu nanti dia akan pakai taktik tu untuk mendapatkan sesuatu...SENJATA MENANGIS...huwa...huwa....kalo yang ditunjuk tu menan murah tak pe...tapi haq yang ditunjuk tu menan yang beratus2 mau kopak mak bapaknyer...

Mama_Aqish said...
This comment has been removed by the author.
Mama_Aqish said...

ops...sowy tertekan banyak kali sebab tadi hang...janagn mareh ye puan rumah..

saya said...

umairah betol2 buli ibu yee...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha