NuffnangX

Wednesday, February 3, 2010

Cameron Highland ~ Kok Lim Strawberry Farm

tempat pertama yang kami terjah ada lah
Kok Lim Strawberry Farm
bila kami cakap nak petik buah strawberry
pekerja kat situ cakap dah tutup
buka hanya dari pukol 9am - 5pm
kami sampai tu dah pukol 5 lebih
huhhhhuhuhuh tak dapat la nak petik buah stawberry


tapi nasib baik la deretan kedai di situ banyak
jadi terubat la jugak kekecewaan di hati



umairah yang leka tengok kolam ikan
ikan dalam kolam tu memang besar2
tapi geram betul la aku tengok
boleh tak umairah campak topi biru dia dalam kolam tu
uwaaaaaaaaaa nasib baik la boleh ambil semula
pekerja kat situ terpaksa la turun ke bawah untuk kutip topi si kecik nie



masing-masing merasa la makan ice cream malaysia perisa stawberry
memang sedap gila la
memang terasa stawberry dalam ice cream tu
aku sorang jea melantak 2 batang
sedap gilaaaaaa



kami masuk kedai ole-ole
banyak la aku dan sayang borong ole2
utk bagi pada rakan-rakan


tapi geram gila sebab kat pasar brincang harga souveniar lagi la murah
1 fridge magnet cuma berharga RM1
yang aku beli plak mak aiiiiiii jaug gila harganya
menyesal tak ingat uwaaaaaaaaaaaaaaa



kami bertiga red family
banyak jugak la kami memborong di sini
tapi taknak pikirkan harga yang telah kami bayar di sini
kalau nak dibandingkan di pasar brinchang
jaug bezanya


tipah tertipu :p



hah amik ko
dah la sejuk
asyik la melantak ice dari tadi
kali nie kami merasa plak ice blended stawberry
sedap gilaaaaaaaaa
nangis tau bila dah rasa



pija memang lentok ajer la
jadi umairah cuci mata sorang-sorang ajer la
umairah nak tidor time berjalan..emmmm JANGAN HARAP LA
ngantuk macam maner pun di tahan la jugak mata tu
si kecik nie taknak rugi berjalan ..kata babah dia la



adik beradik aku plak leka main mainan nie
entah abis beraper la semata-mata nak dapatkan toys tu
akhirnya dapat jugak adik ipar aku toys
tu yang suka sgt si lini dpat pegang toy tu hehehhehee
dapat la pija peluk teaddy bear


memandangkan tempat-tempat lain jugak dah tutup
ialah sudah kelewatan kami turun kan
jadi kami singgah la pulak ke Pasar Brinchang


nak tahu apa yang kami beli dan cuci mata
next entry
bos aku dah masuk la
buat kerja..buat kerja...

5 kata-kata indah:

mama tisya said...

sedapnye nmpk tgk aiskrim & ice blended strawbery tu....

wah murah tul FM rm1 je

Mak Su said...

tak per, len kali boleh supping betul2 :)

~dARlee zURiS~ said...

hehee...kat pasar brinchang tu memang lagi murah barang die
takpe2...tau dah.pasnie tak tertipu lagi kan ;)

atty's said...

pasar brinchang mmg murah fm nya ..

zh-ena said...

mamatisya - tu la geram jea tgk bila pergi ke pasar..murah gila


maksu - entah bila la lain kali tu maksu


darlee - tu la teman blogger yg lain pun takkan tertipu lagi pas nie


k.atty - tu la kan..rugi..rugi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha