NuffnangX

Thursday, February 18, 2010

Wedding's Angah & Linda

kejadian : hari ahad yang lalu [CNY Day]
family aku dan family adk aku semuanya dah bergerak pergi N9
cuma aku sajer yang bergerak hari ahad
ialah hari sabtu aku dan sayang kerja
jadi memang tak dapat la nak join ke sana
diorang bermalam di rumah yang pihak perempuan sewakan


perjalanan pergi ke N9
kata CNY Day kan..jadi aku dan umairah pakai la colour merah
hehehehhehehe maner la tahu dapat angpow
hehehhehehhe ader ker nak bagi :p


kami ke N9
tak sesat pun
senang sangat nak cari rumah pengantin perempuan
ala nak heran apa nya sebab dulu sayang sekolah asrama kat N9 pun
jadi ok la kan
cuma nak cari rumah pengantin perempuan ajer kena tengok map


kami sampai di Kg.Pasir N9 pukol 11 lebih
elok sangat la sebab pengantin berarak pukol 1pm
jadi kami terus lepak dulu di rumah tumpangan
masing-masing tengah bersiap
mak aiiii kalah pengantin bila masing2 tengah bersolek sakan



sebelum pergi dari rumah tumpangan kena lah bergambar2 dulu kan
ramai ckp mak we adk aku [sobri] mcm muka adik aku lini
yea ker
mak we adik aku tu pakai baju kurung biru


sementara kami di dalam
boleh plak umairah nie terlampau rajin
nak menyapu sampah plak
layan kan jea la gelagat si kecik nie



pukol 12 lebih kami gerak pergi ke rumah pengantin perempuan
ala tak jauh sangat pun rumah pengantin dengan rumah tumpangan nie
cuma 10 minute ajer perjalanan

kami masuk dulu ke surau
sebab pengantin lelaki nak kena touch up dulu utk bagi encem



tepat pukol 1pm
terus la kompang di palu
potong..potong..potong..
hehehhehehe tu bukan suara pengompang tau
tapi suara2 kami nie hehehhehehe
sajer jea gatal suara nak keluarkan



time berarak tu
aku rasa jauh gila jea jaraknya
panas tak ingat la
peluh memang terasa la mengalir2 dalm baju aku nie


tema sebelah perempuan nie
Hitam & Putih = Cantik


hantaran yang di gubah pun cantik
tapi yang aku tak faham dan beberapa pihak yang datang
kenapa la tag harga pada hantaran tak ditanggalkan
ada motif nak bagitahu ker hantaran yang di beli baper harganya
pelikkan
aku dulu pun beli gak utk sayang baju BONIA tapi tak la sampai
tanda harga nak ditayangkan


pastu resit beli barang kemas pun nak ditayangkan
hishhhhh kami yg sosek2 kat belakang nie dah tak sedap
MIL adk aku macam tak puas hati jea
tapi masih lagi sabarkan diri
ialah itu dah pilihan ank dia
jadi nak taknak terima sajer lah
tapi memang kesian la



gambar2 gedik kami di atas pelamin
nak rasa semula la tu konon nak duduk atas pelamin :D



cun tak mak andam nie
hidung mancung tu
dagu panjang bak sirih junjung tu :p

tapi bila dengar suara
ala mak nyahhh la hehehehhehe
seyes tau korang memang cantik tau
panggil mak andam nie kak biah tau
solekan dia pun meletop pada pengantin


sanggup tu nak amik gambar ngan mak andam
popular tu :D



gambar candid pija


aksi-aksi umairah
bam-bam girl :p


kami gerak dari N9 pukol 3 lebih
sampai di Sg.Buloh pukol 5pm
rehatkan diri di tumah MIL adk aku
malam baru gerak balik ke Sijangkang


penat gila beb
kita yang hidup nie
berpegang pada amal dan ibadat
bukan terletak pada bape tahap kekayaan ko di dunia nie


8 kata-kata indah:

chugie said...

amboi sempat g posing ngn mak andam ek?? teringin lg ke?? heheheh...

saya said...

macam2 hal dunia..pikir positif..dia terlupa nak tanggalkan tag harga..pikir negaif..dia nak tunjuk barang tu dia beli bukan pinjam2. hehehhe.... ada amik tak nombor mak andam tu...penting tu

~ain said...

Semua ni terletak atas pegangan keluarga juga kan ena.. Ada orang N9 memang macam tu, sepupu ain ada kawin dengan orang sana. Macam-macam mahunya... Tapi, tak juga.. Kadang2 orang negeri lain pun sama jugak.. hahahah

.::WaNiE::. said...

eewww..tag harga tak tanggal?? eii motip sesangat nihhh

zh-ena said...

chugie - mak andam tu cun gila la wpun nyah


ciksaya - mmg nak tunjuk leeya..sbb hantaran utk adk ipar adk ena tu awal2 lagi dah pesan jgn tanggalkan harag kat barang..emmmm


ain - tu la didikan keluarga tu yg akan membuatkan kita akan jd mcm maner


wanie - motif nak tayang la tu

Zura said...

lawanye colour grey tue na

Redbloodsnow said...

wahh..kale silver theme wedding dorg ek. amattttt lah jarang zie tgk kaler theme gitu taw ena. klas ah dorg

:)

zh-ena said...

zura - tu la kan cantik..aku pun berkenan gak


zie - tu la mmg cantik..tapi kat semenanjung nie dah selalu org pki tema colour nie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha