NuffnangX

Wednesday, October 7, 2009

NaSiB MaLaNg DiRi ku...

kejadian berlaku petang semalam uwaaaaaa
bila kuar ajer dr opis
aku tgk tayar depan sebelah kiri..kempis gila
rasa cam nak nangis ajer
ira plak bantai gelak..hampeh tul la bdk nie
mr.than plak tanya aku langgar aper jd mcm tu
jap aku pikir2 dulu
blm sempat aku jawab mr.than dah masuk opis semula
lg sorang hampeh..bukan nak tolong staff dia dlm kesusahan nie

aku cam taktau nak pikir aper lg
nak pggl mechanic ker..
nak call sayang ker..
nak minta tolong saper nie..

call sayang
bgtau tayar pancit nak buat aper
klu nak tggu babah dtg lambat lg la
tggl ajer keta kat opis..pastu minta ira antor aku ke rumah
taknak aku tgglkan kancil aku kat opis nie
nnti mau takder empat2 tayar bila aku dtg opis semula esok
sayang tau kat keta kancil aku nie
pastu klu taknak kena cari mechanuc la
ok...

bila aku ajak ira cari mechanic
terus jea ira jerit kat mamat cina sebelah opis kitaorg tu
time tu mamat cina tu tgh basuh keta dia
"abg..pandai tak tukar tayar pancit" ira
aku plak time tu mcm tergamam ngan keberanian ira
pggl mamat cina tu tuk betulkan tayar keta aku

mamat cina tu terus stop basuh keta dia
pastu tgk tayar keta keta aku yg dah abis kempis tu huhuhuhu
pastu mamat cina tu pggl lg member dia
time tu ader lg 2 org
terus la 2 org mamat cina tu dtg tgk tayar keta aku
makkk aiii ramainya nak tlg tgkkan keta aku nie :D


tgk la mmg kempis abis la tayar aku nie
sampai dah takder angin la
ira plak sengih jea keja dia
aku plak muncung jea mulut ke depan
sedih tau
baru jea tukar tayar time bulan pose yg lepas



mula2 tu ader 3 org jea yg dtg tolong
pastu salah seorg mamat cina tu pggl mamat bangla plak
jd yg dtg tlg ader la 4 org kesemuanya
org pertama ~ jet keta naik ke atas
org ke dua ~ buka nut keta
org ke tiga ~ buka tayar pasang tayar yg dlm but belakang
org ke empat ~ letak tayar pancit ke but belakang
taraaaaa terus siap di pasang ngan tayar spare
nsb baik la tayar spare tu aku dah suh mechanic tlg checkkan
time aku tukar tayar sebelum nie
klu tayar spare pun tak elok aku nak pakai tayar aper lg
mmg kena tggl la keta aku nie kat opis

thanks erk korang...wpun aku tau korang mmg tak baca eheh
terutamanya ira la kan
klu takder bdk ira nie
taktau la aku nak buat aper


pastu aku imbas kembali mcm maner tayar keta kancil aku nie blh jd kempis
emmmmm terus teringat semula
time aku kuar g 7E
n d way blk opis aku ader terlanggar kayu
time tu aku rasa cam tak sedap hati ajer
bila sampai opis tgk tayar cam ok jea
lega sekejap
tapi tu la kan
maner la blh kempis time tu gak
kena gak amik masa tuk semua angin tu kuar
tu yg time aku blh terus kempis abis tayar keta aku tu



n day way blk
aku pergi la semula tempat yg aku langgar kayu tu
mmg sah
mmg confirm
mmg terbukti
kayu yg aku langgar tu ader paku
bukan sebatang paku
tapi ader 2 batang paku!!!!!!
maner la tak terus kempis tayar keta aku tu

ira jd model tunjuk kayu berpaku tu kat aku
geram tul la
terus aku minta ira buang ke tepi jalan
emmm org lain tak kena
aku plak yg kena


dah nasib baik
pas nie kena belajar tukar tayar la plak

10 kata-kata indah:

Unknown said...

na, kene belajar tukar tayar ni.. next time kalu kena lagi, bleh tukar sendiri heheh

Anonymous said...

rasanya baru je baca psl kisah tukar tayar ena kan?
sian btol..kita pun mmg xtau la nk tkr sendiri, klw kena mcm ni harus call kwn2 hubby yg mana ada kt kl ni suh tlg hehe

~daRLee ZuRiS~ said...

nak kena belanja abg2 tu mkn nih.hehee...

mesti sakit hati camtu kan
asal dlm bnyk2 org yg lalu situ,kita pulak yg kena
zuris pun penah jadi
tambah2 kalu baru je tukar tayar tu
rasa nk geget2 je.huhuu...

Redbloodsnow said...

hehe.. nasib bek ade ira kan. slumber jek die tanye mamat cina tuh ek. dorg pun bek ati gak nk nolong.

ooo terlanggar kayu ade paku rupernyer. mane x nyer kempis seakan tayar tuh kan ena...huhu

Suziey Ahmad said...

waaa baiknya mereka berempat..ehehehe..hmm ade la org pedajal buang kayu berpaku merata2..

Zura Tahir said...

aku pnah rase ape ko rase na...mase tue aku dok subang...terus aku call hero jasa...drg plak baik hatikan...drglah tolong aku tukarkan tayar spare...pastue ptgnye aku antar bengkel betulkan...

zh-ena said...

chugie - mmg blh belajar tapi bila nak buka nut tayar tu tak tau la aku blh buka ker tdk..aku tgk mat bangla tu nak buka nut kena berdiri tu..cam susah ajer

nana - ha'ah baru jea citer psl tayar tu kan..tapi yg tu pancit still blh jln lg sbb pas letak angin kembung blk..lg satu time tu ena kat petrol stesyen..yg nie ena kat opis aper2 pun takder huhuhuhu

zuris - tu la psl..tak pasal2 ena plak yg kena kan..geram jea rasanya

zie - tu la peyelamat sebenar ira la..nsb baik la ira ader..klu takder mati kutu gak ena dibuatnya

zh-ena said...

suziey - tu la psl..letak kayu berpaku tgh jln plak..geram betul la

zura - ok la tu ader gak hero opis ko dtg..nie bos aku ader pun buat taktau ajer..geram betul la aku sekejap

zaza said...

Eh.. baru je bc psl ko tkr tyr.. kena lagi..? Mmmg kena masuk kursus tukar tayar la !! Sng..!ha ha.. Anyway, Sabar je la Ena.. Dugaan tu..!! All the best!! Mujur ada Ira..

zh-ena said...

zaza - tu la kan asyik la pancit ajer kan..geram lak aku rasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha