NuffnangX

Saturday, November 14, 2009

RaSa MaCaM NaK TeRcAbUt NyAwA AkU


jumaat yg lepas
betul-betul membuatkan jantung aku terhenti
sebab..UMAIRAH
umairah sekarang nie betul-betul dah semakin lasak
pantang aku kalih mata sekejap ke tempat lain
ader jea benda yang nak di buat
walaupun demam lasak tetap lasak
asyik la nak memanjat sofa
panjat meja..panjat kerusi..panjat katil..


tapi malam tu umairah try panjat meja kipas
1st time dan 2nd time ok ajer
tu pun aku dah asyik la angkat dia semula turunkan ke bawah
tapi bila kali ke 3 umairah nak panjat jugak
dan belum sempat aku nak amik si kecik nie
umairah dh jatuh dan kena bucu meja tv


aku yg time tu lg selangkah nak capai umairah terus terkaku
bila dengar tagisan umairah yg kuat gila tu
terus aku tersedar
terus peluk umairah kuat-kuat


time tu aku rasa macam tak kuat
macam aku dapat rasa kesakitan yg umairah alami
terus aku nangis jugak aper raaaaaaa aku pun nagis sekali
memang aku nangis betul-betul la
sambil tu usap kepala umairah
time tu aku tak pasti di bahagian maner muka umairah kena bucu
kuatkan hati baru la tgk muka umairah
Ya Allah bila dah tengok tu
tengok ader kuar darah dari tepi bibir umairah
lagi la aku jadi gubra
terus amik kain dan amik air utk umairah
bg minum pun umairah taknak
still lg menangis
terus aku peluk umairah kuat-kuat
pastu usap umairah ngan belaian kasih sayang
mmg aku dah panic sangat nak buat aper
bila umairah dah reda skit tangisan dia
baru la aku dudukkan si kecik nie atas sofa
sian anak ibu


bagi minum air dan buatkan susu
sambil dukung aku buatkan susu si kecik nie
taknak aku tinggalkan umairah di atas sofa
usap-usap kepala umairah
dan yg pasti umairah macam dah nagntuk
terus aku amik buaian
dan tidorkan umairah
sambil tu aku cium ubun-ubun umairah
semoga anak ibu jadi anak yg kuat dan dilindungi oleh Allah selalu



tanda yg aku bulatkan tu
adalah tanda garisan yg kena bucu meja
aku rasa nie adalah jatuhan umairah yg buat aku jadi terkedu sekali
memang aku boleh rasa jantung aku berhenti berdenyut
dan aku boleh kaku sebentar


sayang balik rumah
terus aku bgtahu sayang
kami siap
terus pergi ke klinik
takut kejadian lain terjadi kan
doc yg biasa check umairah hanya senyum ajer tgk kami
doc tu bgtau umairah takder aper2
semuanya ok :D

Alhamdulillah


aku mmang respect pd parents yg ader ramai anak dan pelbagai karenah kan
aku nie baru la ader sorang anak tapi dah gubra
macam ader anak 10 org :p

emmmm kasih ibu kan mesti la kita bimbang kan


2 kata-kata indah:

Zura Tahir said...

nakal betul budak nie

saya said...

alahai umairah sayang.. kenapa notty sangat ni. lain kali takmo panjat2 yee... sian ibu. hehehehe... jgn kata ena, kalo benda yg sama terjadi kat saya pon harus pengsan lorrr... harap lepas ni takde dah kes jatuh2 ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha