NuffnangX

Thursday, November 5, 2009

UmAiRah SuDah TuNjUkkAN GGirL

selepas setahun nie baru aku perasan
yang umairah dah suka tengok aper yang aku lakukan
sudah semakin terserlah GGirl si kecik nie
bila time aku nak pergi kerja
tengah aku bersiap depan meja solek
mula la si kecik nie akan mengendeng-ngendeng tepi aku nak pakai sekali
jadi kalau aku pakai bedak
kena la tempek skit-skit kat muka si kecik nie
kalau aku pakai lipstik
hah mula la mulut si kecik nie muncung jea
jadi aku macam pura-pura sapu la skit letak lipstik kat bibir umairah
pastu tersengih ajer la si kecik nie tunjuk kat babah


bila aku kenyit mata pada sayang
sayang faham la maksud aku tu
terus la sayang cakap
"woooooooo"
umairah nie kan bila kita cakap "woooo"
lagi la dia suka
acam perasan la dia dah cantik sangat la tu :D
contohnya kalau kami pakaikan topi
pastu umairah nak buang topi tu
memang kami akan cakap
"woooo"
hah pastu kekal la topi tu atas kepala umairah
konon si kecik nie perasan la
memang dah cantik la tu bila pakai topi hehehhehehehe
kelakar kan :D


selepas berday umairah nie
dapat banyak hadiahkan
jadi hadiah tu semua kami bawak balik
skang nie dah suka plak main masak-masak


teringat time aku kecik-kecik dulu
emmmm tak merasa la set mainan pinggan magkuk nie
time aku kecik-kecik dulu
nak main masak-masak
hah kutip la kami tempurung, tin kosong, plastik
tu la yg jadi pinggan mangkuk untuk main masak-masak
kalau nak sudu, garpu, pisau
hah cari ajer la kayu pastu potong la skit jadikan bentuk aper yang kami nak
emmmm budak-budak skang nie memang untungkan



pastu dapat hadiah beg kan
kan aku pun ader handbeg
jadi nak tiru gaya ibu bawak handbeg la tu



letak la semua barang mainan yang umairah suka
ke dalam beg tu
pastu jalan ngan beg tu di kepitnya bawah ketiak
aku memang tergelak tak ingat la
hehehhehehe lawak la anak ibu nie

tu belum lagi minta nak kasut tumit tinggi tu
anak-anak zaman skang nie memang untung
dah tak rasa susah macam maner parents dia pernah rasa
entah lah..

7 kata-kata indah:

atty's said...

TAK LAMA LAGI UMAIRAH LEH TEMAN G SOPINK LAK ..EKEKEKKE ..

[-suziey-] said...

pasni harusla belikan set mekup utk dia.klau x nnti abis ena pnya dia rembat..ekek;P

Intan said...

Mmg beruntung sgt bebudak zaman la ni kan...semua brg dapat yg best2. Tak mcm kita dolu...mak pak susah.

Tapi takpelah, dah rezeki diorang kan...

La ni kita pon join dok main skali ngan menan diorang....ha ha ha :)

saya said...

wahhhh..kecik2 dah main masak ni mesti pandai masak esok ni. bagus la umairah jangan jadi macam aunty ni kecik2 asyik la dok main senapang, kereta lumba, panjat pokok, pistol2.. hujung2 takde ciri gegirl pulak. ganaz semacam. hehehheee...

zh-ena said...

k.atty - mcm maner la perangai umairah nnti bila nampak toys plak kan

suziey - emmmm skang nie pun asyik la ulang alik pergi ke meja solek ena

kak intan - hehehehehhee betul tu kita sekali join bby kita main kan

ciksaya - hehehehehehe ganaz2 pun ader obek dan nezha yg sayang bangat kat leeya :D

Zura said...

masaklah ko na

~ain said...

hahaha tak lama lagi botak laaa kepala pak eh.. kena beli untuk ibu.. kena beli untuk anak lagi.. hahah silap2 bersilat ena berebut lipstik pas ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha