NuffnangX

Wednesday, November 4, 2009

MoNtHLy ChEcK Up UmAiRah

pagi tadi kol 7am sayang dah kejutkan aku
sebab hari nie ader appt ngan klinik untuk check umairah
siap-siap semua pukol 9am jugak la baru keluar rumah
sampai di klinik dri kundang pukol 9 lebih
ramai la plak orang
register name umairah
tengok no. 34
giliran umairah
bila tanya kat akak sebelah aku tu no dia 26
sudah tunggu nak dekat 1 jam dah

makk aiii no. aku plak 34 lagi lah lama nak tunggu
memandangkan kami 3 beranak tak sarapan lagi
terus ajak sayang pergi gerai p.cik sarip
order roti canai



n day way pergi ke klinik
amik gambo tapi taknak senyum langsung
masam jea muka tu



tengok la tu buat muka sedih
cuma aku ajer yang tersenyum kambing
umairah plak buat bodoh jea bila aku nak amik gambo berdua
agaknya umairah nie dah bosan kot
ialah asyik la nak amik gambo
dah macam papparazi la plak hehehhehhehehehe :D



umairah yang leka tengok orang
sambil makan sambil tengok orang
pastu macam biasa la suka buat muka cemek dia tu
ingat comel la tu..bagi kami berdua memang la comel :D


sementara tunggu name di panggil
memang aku jadi hulk hogan la
umairah nie buat kesabaran aku tipis jea
langsung tak boleh nak pegang
nak berjalan jea si kecik nie
pastu asyik la masuk dalam bilik nurse
terpaksa la aku ngan termegah-megah nie berkejar-kejaran dalam klinik tu
basah ketiak aku kejar si kecik nie :p


pastu plak kol 11am
name still tak panggil lagi
umairah sudah start buat ragam
ialah time tido dia kan
maner la tak meragam
pastu panas la plak


klinik nie baru jea buka time bulan pose hari tu
sebelum nie pemeriksaan kanak-kanak dilakukan di klinik kundang
kalau ader serious kes baru la di rujuk ke klinik kuang
seriouse lagi baru la di rujuk pada hos. sg.buloh
jadi sebelum nie aku bawak pemeriksaan umairah di klinik kundang ajer


pastu yang bagus kat klinik kundang nie
nurse nie ader buat seprate hari
untuk ibu mengandung hari isnin
untuk kanak-kanak hari selasa
jadi tak la sekali harungkan bila semua orang datang
macam yang terjadi kat klinik sri kundang nie
tunggu dari pukol 8pm..pukol 11am belum tentu lagi name di panggil masuk


jadi sebelum nie kalau pergi check umairah kat klinik kundang
memang aku tak amik cuti la
datang kol 8am..pukol 9 dah balik
boleh pergi kerja lagi
tapi sejak check kat klinik sri kundang emmmm jangan harap la aku nak pergi kerja
dah penat menunggu sampai kol 12
baik la aku rehatkan diri di rumah ajer


sepatutnya kena tambah nurse untuk letak kat klinik sri kundang nie
jadi dapat la buat hari yang berlainan
macam di klinik kundang
kalau nak datang untuk check up umairah
memang beribu-ribu kali aku nak pikir
nak datang ker tidak
skang nie lega skit sebab dah cucuk untuk 1 tahun kan


bila turn umairah untuk check up


time nak timbang berat badan
umairah bukannya nak berdiri elok-elok atas penimbang tu
umairah duduk atas penimbang tu
buat macam naik kuda la plak
nurse yang check umairah boleh plak bantai gelak

berat umairah skang nie ~ 9.35kg
nak dekat dah nie berat beras 10kg



untuk cucuk umairah
kami bagi leka dengan bagi paper yang colourfull
jadi bila dah tak hirau dengan keadaan sekeliling
cepat-cepat la nurse tu

v
v
v
v
v
v
v
v
v
cucuk si kecik nie di lengan kiri

hah aper lagi meraung la si kecik nie
sebab tetiba ajer kan
satu klinik boleh dengar suara umairah
terus peluk erat-erat
sambil-sambil tu aku urut skit kat bahagian yg kena cucuk tu
sian anak ibu erk



sampai rumah mak aku
buka baju umairah
terus letak dalam buaian
memang dah ngantuk sangat dah si kecik nie
jadi terus lena masuk dalam buaian


pas nie datang klinik 3 bulan sekali
untuk timbang berat badan ajer
emmmm kena datang jugak ker??

korang datang tak??


8 kata-kata indah:

Suziey Ahmad said...

sian umairah kena cucuk..tuam tpt cucuk tu ena..utk elakkan demam.

zh-ena said...

suziey - memang sejak yg 1st time cucuk, ena memang tuam kat area yg kena cucuk tu..mak ena yg bgtau..

BabyIntan said...

Dah tak datang dah unless kalo dah spi time nak kena cucuk je.

Before umur dia setahun, mmg every month kami p check arissa nyer development walaupon bkn time utk cucuk...yelah nak tau gak kan ok ke dak berat, tinggi, etc. dia bersesuaian tak ngan umur dia but after umur arissa 1 tahun...maleh dah...ha ha.

Hopefully umairah kuat ye sayang...lawan sikit ubat yg masuk badan tu supaya tak demam kay ;)

Zura Tahir said...

mesti sian kan kena cucuk...tgk dia nangis mesti rase xsmpai hati...

Unknown said...

wah..kene cucuk lg ye?? ko biasa pegi klinik mana na??

ezan said...

hopefully umairah kuat & xdemam kena cucuk... dah besar dah umairah ek... huhuhuhu...

saya said...

sian umairah kene cucuk ye. takpe..itu untuk kesihatan diri. biar sakit sikit sekarang dari sakit kemudian hari. pegi je check-up tu. sambil2 tu blh tanya doktor tentang perkembangan kesihatan umairah. hehhehe...

zh-ena said...

kak intan - yea ker..tu la kena tgk gak nie..nak dtg pas nie rasa mcm malas la

zura - sebab tu la yg pegang umairah babah dia..kalau aku yg pegang confirm terlepas dr pegangan aku tu..tak smp hati nak tgk umairah kena cucuk

chugie - cucuk setahun z..aku pergi klinik sri kundang yg kat tapak pasar tani hari ahad tu

ezan - harap begitu la..jgn la demam pas kena cucuk nie

ciksaya - erk kena pergi erk..ok nnti ena pergi bulan jan 2010

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha