NuffnangX

Thursday, November 26, 2009

Bangla Lapah Daging Lembu

selang 2 opis dari opis aku nie
pekerja bangla kat situ
tengah bergotong-royong melapah lembu seekor
diaorang sembelih lembu tu tepi jalan jea
jadi darah daging tu memang penuh atas jalan la
nasib baik la aku balik tak ikut jalan tu
kalau tak confirm kena tayar keta darah lembu tu


pekerja kat situ adalah dalam 20 orang
jadi diorang nie kumpul duit masing-masing
beli lembu seekor
memang besar la lembu nie
mungkin dalam RM8K kot
banyak gak kan duit bangla2 nie
hah antara bangla kerja kat situ la dulu yang tolong tukarkan tayar keta aku


ader gak yang gatal
pantang perempuan lalu
pandang macam bak makan ajer
tenung lain macam ajer tengok momtot perempuan
nie bukan aku nak burukkan diaorg tau
ader yg ok ader yg tak ok
ialah lelaki tetap bernafsu kan
anak bini nun jauh seberang laut
duduk kat sini cari rezeki


ok berbalik pada story bangla lapah lembu tadi
bila diorg tu dah lapah daging tu
bau kat luar memang bau aper erk
susah la nak terangkan
bila buka pintu jea memang aku nak muntah
kuat gila bau daging tu
pening kepala aku
nasib baik la aku ader buah kedondong
lega skit tekak aku nie


ok la nak balik umah
hari nie bos aku bagi balik awal
yeaaaaaa esok raya :D
emmmm macam bebudak plak aku nie :p


selamat hari raya aidiladha
yeaa korang

5 kata-kata indah:

Mak Su said...

maksu tak biasa tengok, sbb maksu ni semua geli, geli sana geli sini. tapi makan ok jer :)

selamat hari raya haji buat ena, husband dan si comel umairah :)

saya said...

buah kedondong??? suspen...suspennn...

CuTeMiUt78 said...

mak aaaiihh.. lapah daging lembu kat tepi jalan je.. ish..ish.. memang bau lembu la jawabnya

zh-ena said...

maksu - thanks maksu..betul tu ena pun geli gak nak tgk


ciksaya - takder suspen pun tgh dtg bulan nie huhuhuhuhu


kak rina - tu la bau smp ke opis kami nie..tak tahan sggh la bau yg di hidu nie

Zura said...

sure hanyir bau darah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha