NuffnangX

Saturday, November 21, 2009

Pisang Goreng @ Goreng Pisang

sejak bulan puasa lagi aku teringin nak mkn
goreng pisang @ pisang goreng

hah korang pggl aper erk
goreng pisang @ pisang goreng
kalau aku..aku panggil goreng pisang
entah dari dulu lagi aku panggil goreng pisang
pelik ker tak kan
sebab ramai lagi yang kat luar panggil macam tu kan


ok baru lah petang tadi aku berkesempatan makan goreng pisang
memang nikmat la bila dapat makan goreng pisang
pastu cicah ngan cili kicap
pergh memang meleh air liur


hah saper suka makan goreng pisang cicah ngan cili kicap
aku makan stail macam nie pas balik johor
kangpung ayah aku
memula nampak tu macam pelik jea aku tengok
pas sudah try sedap la plak
seyes tau sedap gila


skang nie kalau aku goreng pisang
cili kicap memang tak ketinggalan aku buat sekali
sedap gila la

8 kata-kata indah:

.::WaNiE::. said...

mmg sedap cicah ngn kicap cili api..tp hazab le nak cari kat sini:p

zieha said...

mmg sedap,,u org johor ke..kalau kat johor mmg cicah gan kicap..
tapi kalau org tak biasa mesti pelikkan..hehehe

Wife to Firdaus Ghazali said...

sbnrnya...kita harus sebut pisang goreng kan???goreng pisang adalah perbuatan gitu..wah wah...nak jadi cikgu bahasa melayu ke i nih???haha...

anyway...azie suka pisang abu..sgt sdp kalo goreng...tapi azie x pnh cicah kicap...sedap ke kak??

Zura said...

mmg sedap na cicah cili kicap...aku biasa cicah sos je klau malas nk buat cili kicap tue...mesti nk cicah ngan sos klau x cm xbest je makan...tp mber aku pelik bile aku buat ulam makan ngan nasi...:D

Teringat dulu...cikgu tegur pisang goreng bukan goreng pisang sbb goreng pisang tue perlakuan...tp aku pun cm ko gak...belasah je sebut jnji ade word pisang...hehehe...

saya said...

sayaaa!!! saya suka makan goreng pisang. pagi petang siang malam. hehehhee.. dan jugak cicah sambal kicap tu. yahuuuu.... buatkan, boleh??

niza said...

mmg sedap goreng pisang cicah ngn sambal kicap...aku mula2 mkn tu masa study kat segamat...mula2 mmg pelik...tp dah mkn perghhh....sedap!!!

~ain said...

ain cicah dengan gula.. pelik tak?

CuTeMiUt78 said...

walllaa... memang bestkan makan cicah ngan sambal kicap tu.. memang johor je yg makan goreng pisang camtu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha