NuffnangX

Thursday, November 5, 2009

SaRaPaN 1MaLaYsiA


naper tajuk entry sarapan 1Malaysia
sebab aku rasa makanan seharian
terutamanya sarapan pagi
tak kira la Melayu, Cina, India @ kaum minoriti
yang lain..
pasti gemarkan roti canaikan
baru makan semalam than pagi nie rasa macam nak makan jea lagi roti canai nie
saper jea yang tak suka makan roti canai memang satu kerugian la
biasanya kalau aku order confirm punya la 2 keping
roti ca nai telor ngan roti canai kosong
pastu suka mkn roti sardin
memang marvelouseeee la kalau dapat mkn


tapikan sarapan 1Malaysia
bukan sajer roti canai jea
nasi lemak pun semua orang suka
pelbagai jenis lauk pauk boleh di makan ngan nasi lemak
aku lebih suka mkn nasi lemak ngan sambal paru
memang abis la dalam sekelip mata ajer
tak toleh kiri kanan lagi la
licin pinggan :D


skang nie nasi lemak bukan hanya makan time waktu pagi ajer
tapi boleh di makan bila-bila masa ketika tekak kita mahukan
kalau aku nak makan nasi lemak time malam
pilihan aku adalah nasi lemak kukus ngan ayam goreng berempah
perghhhh mmg rasa heaven la
skang nie restaurant pun dah bercambah-cambah macam cendawan
yang jual nasi lemak
kopitiam pun dah jual nasi lemak untuk diletakkan dalam menu restaurant mereka
memang laku la
tapi yang paling penting mesti la kena rasa sedapkan
kalau tak sedap memang sekali ajer la orang masuk restaurant tu


emmmmm hah aper lagi sarapan 1Malaysia erk
aku suka gak makan tosai
sedapppp wooo
tapi aku suka mkn kat kedai mamak yang jadi pilihan aku ajer
tak semua kedai mamak aku terjah la kan
tengok-tengok gak la kan


hah sarapan aper yang korang mkn pagi nie
sarapan 1Malaysia gak ker :D

cuba gak pikir-pikir
aper yang nak agungkan sangat 1Malaysia nie
opsss

7 kata-kata indah:

Zura Tahir said...

gulppp...nmpak sedap roti canai tue...aku klau g kedai mamak..memule tue nk makan fried kueh tiow tp bile masuk je kedai tue...terbau roti canai terus tukar menu...mmg aroma dia buat aku teringat kat mamak tue....wakakakakka...

Unknown said...

aku pun suke roti canai.. fatin pun dah mula suka bau die.. tengah tunggu cukup time je nak bg die mamam roti canai plak heheheh..

~ain said...

ui.. roti canai memang sedap.. tak tertahan bau dia tau. selalu ain makan mmg dua kepinglaaaa.. sekeping tidak lah cukup.. heheh

saya said...

saya suka roti bakar kosongggg!!! hehehe.. 1 malaysia tu maknanya untung 1 poket saja. hwuahhaha...

zh-ena said...

zura - tu la kan menggoda jea nak mkn roti canai tu

suzy - tggu masa ajer la fatin nak mkn benda lain nie :D

ain - hehehehehhe sama la kita erk..betul tu sekeping mmg tak cukup..roti canai zaman skang nie kecik2 la

ciksaya - sama2 la kita taksirkan aper makna 1Malaysia tu erk :D

attyfir said...

kty pun tiap2 pagi leh kata kan bfast roti canai ..

zh-ena said...

k.atty - pagi nie ena pun mkn roti canai..hujan-hujan nie mkn panas2 segar jea bdn kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha