NuffnangX

Saturday, November 21, 2009

Perubahan Hormon

last time aku cakap aku deman
"ain ckp aku pregnant kot"
tapi aku menafikannya


tapi malam tadi mcm terpikir dan terdetik
betul ker aku pregnant


kenape aku ckp begini
sebab aku rasa lain kat diri aku
tapi tak la pasti lagi
kalau ader.. terima denga hati yg gembira
kalau takder.. cha yok cha yok lagi la nampaknya


aku dan sayang ader target
ingat sebelum umur cecah 30 tahun
nak ader sepasang anak
sebab thn nie umur aku 28 thn
jadi tinggal lg 2 thn sebelum aku nak umur 30 tahun
jd klu blh nak sepasang la anak sblm umur mencecah umur muda belia tu kan :p


ok nie dari pemikiran aku ajer la
perubahan hormon :

  1. tetiba rasa loya bila berus gigi [sama mcm aku 1st preggy]
  2. tetiba rasa pening kepala bila terbau ikan goreng petang semalam [1st preggy aku mmg tak blh bau masakan]
  3. dah 3 hari aku pening kepala..pagi pening teruk..bila dh petang baru ok
  4. umairah asyik la meragam bila ngan aku..malam tadi asyik la nak tampar pipi aku..sakit tau..mcm menyampah jea tgk muka ibu dia nie..org tua2 ckp klu anak dh tak suka mak dia maknenya dia tahu yg dia akan dpt adik..emmm entah la

itu yg aku rasa dalam 2 3 hari nie la
sebelum nie aku kan cuti sebab demam kan
pastu manja aku pd suami mmg over skit la [teringat 1st preggy mmg aku akan over manja pd sayang]
skang nie mmg aku rasa manja sgt pd sayang
kalah umairah yg mmg buah hati pd babah dia
aku berpeluk ajer kat sayang
umairah plak bila nampak aku berpelukan ngan sayang
mula la dia akan dtg pastu pisahkan kami berdua
tetiba rasa sedih time tu huhuhuhuu ngan anak sendiri pun nak sensitif
kelakar kan


jadi dr aku berteka teki yg aku nie preggy ker tidak
jadi pas aku blk keja nie nnti
aku nak beli pregnancy test kat farmasi jea
malas la nak pergi klinik
buat malu jea kalu takder aper2 kan


kita nntikan aperkah resultnya :D

6 kata-kata indah:

ezan said...

wah xsabar nk tgu result.. hehehe... nak wish congrate awal2 boleh ? :P

oli said...

bestnya kalau 2 garisan!!!


Re:saya tak pengsan laaa...cuma blur...rasanya roh saya hilang akibat terkejut kot!!!

Anonymous said...

Tak sbr ler nak wait result. . .mesti kena lawat blog ne slalu ler.mna ler tau kot2 umairah dpt adik. .kekeke

zh-ena said...

ezan - tggu..ena pun rasa surprise gak, nak tahu sgt aperkah resultnya nnti


oli - dulu selalu kuar 1 garisan ajer..skang nie tak tahu la plak mcm maner..

nsb baik la oli takder aper2 kan..


mzira - insyaAllah

BabyIntan said...

Wah kak intan lak yg rasa seronok bila baca entry ena nie...dah tak sabar nak tau result :)

Nak wish kan ena...gud luck!!!

~ain said...

hahha.. gud luck ena.. semoga ada berita gumbira!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha