NuffnangX

Wednesday, November 4, 2009

1st Birthday Bash Umairah ~ Preparation

baru ader mood nak story pasal berday umairah
mcm yg korang tahu yg selalu singgah blog aku nie la
pada 1 nov yg lalu kami adakan majlis sambutan hari jadi utk puteri kami
yg 1st time buat
buatnya hari ahad
tapi dr malam sabtu tu lagi aku dan family dah start bz
mlm tu mmg kol 3 pagi la baru la tido
siap buat kek choc
siap buat puding
siap buat trifle
siap buat dadih
penat gila woooo



sempoi jea hiasan yg aku buat
gila kembung pipi aku nak tiup belon-belon utk di gantung
belon panjang nsb baik la tak kena tiup
nsb baik la ader pam jd pam ajer la utk belon panjang tu
nasir yg banyak tlg utk buat decoration nie
adk aku nie la yg tolong gantung-gantung semua belon tu
aku tukang arah ajer :p



malam tu jugak la baru la nak packing goodies beg utk bg pada bebudak
umairah la plg bz
siap semua yg ader dia nak try dulu
macam-macam ada dlm goodies beg tu
hehehhehehe
harap yg terima tu suka la aper yg ader di dlm nya erk


pagi ahad tu
kol 7 lebih mak aku dah gendang semua pintu bilik
kejut kami semua bangun
penat woooo
dah la tido lambat pastu kena bangun awal



tgk la tu bila bab memasak
dah jadi mcm kenduri kawen plak
jiran-jiran umah aku siap turun padang utk tolong memasak
aku mmg suka la semangat kejiranan kat sini
mmg kuat lagi semangat kejiranan tu

sementara mak dan jiran memasak
sayang dan abg atan goreng ayam dan masak nasi
ayah susun meja dan pasang kain alas meja
sobri dan nasir ke hulu dan ke hilir jadi driver
utk beli barang
lini dan aku siapkan persiapan dlm rumah

sambil buat keja sambil mkn
lapar mmg tak ingat la
tapi masa dah suntuk buat ajer la kerja
kol 1pm baru la semua siap
makanan dapat dihidangkan
lega bila semua dh siap

majlis yg diadakan :

kol 1.30pm ~ buat kenduri doa selamat
kol 2.30pm ~ buat marhaban
kol 4pm ~ barulah majlis hari jadi umairah start


antara menu yg dihidangkan utk para jemputan
terliur plak bila tgk gambo nie semula


menu yg dihidangkan :
  1. nasi putih
  2. udang sambal petai
  3. sambal jawa
  4. daging masak lemak stail n.9
  5. acar sayur stail melaka
  6. sayur campur
  7. ikan masin
  8. bee hun soup
  9. kuih muih : karipap, apam, tak ingat kuih nie rasa keladi
  10. kek choc
  11. trifle
  12. buah tembikai
  13. buah limau
  14. buah pisang
  15. dadih

alhamdulillah semua yg dihidangkan abis
jd tak risau la makanan tak abiskan

2 kata-kata indah:

Zura Tahir said...

byknye menu

zh-ena said...

zura - macam nak buat kenduri kawen la gayenya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha