NuffnangX

Wednesday, November 4, 2009

BBQ ~ Memang Enjoy

selepas magrib
agenda lain plak kami buat
selepas bebudak lelaki basuh pinggan mangkuk ngan periuk belanga
baru la acara kemuncak diadakan
plan sebelum nie nak bakar satay
tapi last minute terpaksa cancell
sebab org yg nak buat satay tu tak dpt nak buat
ader terima tempahan lain yg lebih banyak dr yg kami tempah
hampeh kan..sakit jiwa betul la


pastu kami gantikan ngan ayam
nasib baik la dapat tahu awal satay cancell
jd dapat la perap ayam tu dr pagi tu
kalau pas magrib baru dapat tahu
tak ker gigit jari jea kami malam tu
tapi tetap enjoy



paha kambing nie di sponser oleh p.cik dollah
baik tau p.cik nie
memang dah akrab ngan family kami
umah selang 2 rumah jea dr umah mak aku
jd tugas utk melapah daging kambing tu di serah pada sobri



sobri tengah melapah paha kambing untuk di bakar
hiris nipis2
sedap plak pas dah masak
memang terasa rempah yg di perap pada kambing tu
aku tak mkn banyak la
boleh pening kepala tu mkn banyak-banyak
pas dah abis lapah paha kambing tu
kami panggal sobri budak kambing
ialah bau kambing yg melekat kat sobri memang la kuat
tak tahan dekat ngan dia



kami buat 2 pembakar
ialah nak bakar kambing ngan ayam kan
nasir dan sobri ditugaskan utk bakar kambing
berpeluh ketiak semua nak jdkan arang jadi bara
yg perempuan tggu semua siap masak ajer
ialah turn kami plak la kan utk dilayan hehehehhehee



kambing tengah di bakar
tgk la tu api punya la kuat
ader yg daging kambing hangus
tak pandai kawal api la budak berdua nie



abg atan di tugaskan utk hidupkan bara api utk bakar ayam plak
sama gak api punya la kuat



ayam yg telah siap diperap
buat 8 ekor ayam nie
tu pun ingat macam banyak sgt nak bakar
tapi tak sangka plak semuanya licin masuk dalam perut



sayang dan adk ipar aku yg kena jaga ayam
dah siap bakar mmg sedap gila
ialah bahan2 utk peram ayam semuanya bahan yg disediakan oleh mak aku
kalau mak yg buat confirm semuanya jadi sedap
entah bila la aku akan mempunyai tangan macam mak aku tu
masak aper jea semua nya sedap


3 kata-kata indah:

atty's said...

beshnya buat bbq...

Zura said...

seronoknye ena oii...

zh-ena said...

k.atty - bula dah semua berkumpul mmg best wat bbq nie kan

zura - kalau ko dtg malam confirm dpt mkn kambing bakar hehhehehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha