NuffnangX

Wednesday, November 18, 2009

Vogue Pregnant Mummy Give Away


hehehehehehhe nak msk contest
kali nie bukan utk umairah
tapi utk ibu nya plak


ok kalau korang nak join
sila terjah blog Notti Netti
contest nie dianjurkan sempena
5th anniversary Notti pada 18 Nov (hari nie la)


Ena doakan semoga Notti kekal bahagia sehingga hujung nyawa dan selamat melahirkan bby yg comel pd bulan Dec nnti


untuk contest nie
ena pertaruhkan gambo time ena pregnantkan umairah tahun 2008

tadaaaaa

v
v
v
v
v
v
v
v
v

Name : Zarena Heeney
Usia Kandungan : 9 bulan [tunggu hari nak bersalin jea nie]

emmmm tak tahu la vogue ker tak..join ajer la utk memeriahkan contest teman blogger kan :D

peristiwa ketika gambo di atas di ambil :

time nie adalah kandungan aku yang pertama selepas 2 1/2 tahun aku dan sayang kahwen.
memang saat yg dinanti2kan bila aku disahkan hamil setelah sekian lama kami mengharapkan kehadiran anak dalam rumahtangga kami..bahagia tetap bahagia, cuma kehadiran anak lebih membahagiakan kami berdua ketika ini..


jerih perit ketika aku pregnant memang terasa..sehingga aku amik cuti 2 bulan tanpa gaji ketika awal kehamilan disebabkan morning sickness yg teruk..aku tak boleh nak nak makan..kalu mkn confirm keluar blk..tak boleh bau masakan..tak blh ddk berdekatan ngan sayang sbb aku rasa sayang tu busuk sangat padahal baru jea sayang pas mandi..tak boleh godok gigi, shampoo, sabun jadi time aku mandi memang aku tak bergosok gigi, bersabun dan bershampoo..mmg teruk la aku time tu..


time aku mengidam plak lg la haru biru..pagi time aku nak pergi kerja, terdengar burung berjalan atas syiling rumah aku..bila tanya sayang burung aper atas rumah tu..sayang cakap burung merpati..time tu jugak aku jd kecur air liur..terus terbayang burung merpati panggang..terus aku mengidam nak mkn burung merpati..merata gak la sayang nak cari daging burung merpati..setiap orang kami tanya..saggp cari dalam internet..pastu ader 1 kedai kat KL ader jual daging burung merpati nie..kedai mamak kalau tak silap aku..berkejar la sayang ke sana nak beli daging burung merpati utk isteri kesayangan yg tengah mengidam sgt2 nie..
tapi bila sayang blk ngan tangan kosong, aku terus nangis mmg beriya-iya jugak la daging tu..dalam aku kesidihan tu adk lelaki aku, sobri dpt beli daging burung merpati tu..beli dr ayah kawan dia sbb ayah dia ader bela burung merpati tu..dapat gak mknanan yg aku idamkan hehehehhee memang la kan :D


gambo di atas tu time aku mmg tengah sarat..tunggu masa nak bersalin..dalam hati berdoa semoga aku dapat bersalin pas aku dpt mkn rendang dan ketupat..hehehehhehe mmg pas merasa semuanya baru la aku bersalin..
tanggal 29hb Oct 2008 lahir la Puteri kami Umairah Zahrah dalam kuluarga kecik kami nie..
memang bahagia kehadiran si kecik nie..


time nak lahirkan Puteri kami plak
memang menanggung kesakitan dalam seminggu sebelum si kecik nie dapat jeguk ke dunia nie
seminggu aku turun darah..tak banyak la skit ajer
bila pergi ke hosp, pas check bukaan cuma 1cm..kuar darah lg check doc bukaan cuma 2cm jea..
nurse bg aku blk sbb hosp ngan rumah dekat ajer
jadi kalau rasa sakit semula terus dtg ke hosp
memang rasa seksa time tu
air aper jea time tu aku tak minum..semua bedal tapi tu la bby tetap taknak kuar lagi..
bila tiba masanya..sakit utk bersalin memang tak tertahan la..aku cengkan tangan sayang time perjalanan ke hosp, sayang bgtau memang berbekas tangan sayang aku cengkam..sakit gila beb..nak jln pun aku rasa siput babi pun laju jea merayap..penuh kasih sayang la suami aku tu bawak ke wad bersalin..


ok la tu kan detik2 aku mengandung dan bersalin..panjang sgt la
emmm nak check semula la aku ader tak buat entry detik kelahiran umairah
mungkin nak buat sebelum aku hilang ingatan detik2 aku menjadi seorang ibu :D


ok la tuan penganjur nak pd yg nak join contest nie terangkan detik2 menjadi seorg ibu..
tu yg aku berserita sakan tu hehehehehhehe


ok pada mereka yg nak join
contest nie bermula
18 Nov - 4 Dec


sila klik di sini utk join
TQ


8 kata-kata indah:

Unknown said...

wow! join contest ye.. panjang betul entry ko na.. good luck tau! hope ko berjaya..

zh-ena said...

chugie - jom z kita msk contest nie ;D

Suziey Ahmad said...

waaaa comel la ena time peknen..hehehee:D

notti netti said...

salam ena....:) wahhh panjang lebar esei u hehheh (but I sukak) teringat my 1st pregnancy dulu....mintak abah cr daging rusa eheheh sib baik dapat kui kui kui...(sbb abah keje kat KK time tu) time 2nd pregie nie...tu yg kerah hubby lak suh cr memacam huhu....anyway....g.luck yer nanti :)

Eliss said...

comeinya dier time pregnant..me tadak perut sangat time pregnant..hiks

Zura Tahir said...

good luck tuk ko jgak...zie ko xnk masuk sekali ke

CuTeMiUt78 said...

tu la kan..jerit perih ketika mengandung.. eemmm good luck lagi ena.. akak tak dan la nak join.. gambo masa ngandung.. ntah kemana ntah..

Mak Su said...

moga berjaya ya ena :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha