NuffnangX

Monday, November 23, 2009

Mendukacitakan..Usaha Lagi


tengok gambar pada atas pun korang confirm dah tahu kan
negatif
dan tiada rezeki aku dan sayang untuk besarkan family buat masa skang nie


kecewa??
mesti la rasa kecewa dan sedihkan
sebab apa yang aku dan sayang harapkan tidak tertunai
tapi kalau nak dibandingkan kekecewaan aku sebelum mendapat umairah
dengan kekecewaan aku tadi yang baru buat pregnancy test


aku rasa
kekecewaan aku sebelum dapat umairah
lebih teruk, parah, sedih dan tidak dapat menyembunyikan air mata
sebab tak keluar garisan ke dua
tapi kekecewaan aku sebentar tadi
tidak la sebegitu teruk seperti sebelum ini
kekecewaan aku sekarang nie
terubat dengan hanya melihat muka umairah yang tenang ketika tido
ya aku tenang bila dalam sabar aku menanti kehadiran garisan ke dua
selepas 2 minute aku menanti dan pasti tidak keluar garisan yang aku harapkan
aku terus keluar dari toilet


dengan alat masih di tangan
aku tunjuk pada sayang
sayang lihat pada alat tersebut
dan memandangkan aku

"kecewa"
sambil senyum aku menyambut soalan sayang dengan gelengan
" tak kecewa teruk seperti sebelum ini"


"takper kita boleh usaha lagi untuk bagi adik pada umairah"
aku datang terus pada sayang
dan menerima pelukan
ya aku tahu makna pelukan dari sayang tu

pelukan yang membuatkan hati aku terubat seketika
pelukan yang membuatkan aku terus tabah
pelukan yang membuatkan aku gembira sayang tetap setia di sisi aku
pelukan yang membuatkan aku damai dan tenang..setenang air muka umairah ketika tido lena


mungkin kali nie bukan rezeki kami untuk menambah cahaya mata
mungkin lain kali Allah akan perkenankan doa kami untuk menambahkan zuriat
dan menjadikan umairah sebagai kakak..

insyaAllah

20 kata-kata indah:

Anonymous said...

Sbr ye n truzkn berusaha.satu msa nnti umairah akn dpt adik juga. .amin. . . .

mica@tetty said...

usaha kuat2 tangga kejayaan..umairah nk manja puas2 dulu la

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

xpe ena...usaha lagi k...
sama2 kita doa agar allah beri kitar rezeki utk besarkan family...

.::WaNiE::. said...

Saye adalah tak sanggup buat pregnancy test huhu dah byk kali kuciwa

Zura Tahir said...

nk aku jd pom pom girl ke...??

saya said...

alahaii..jangan la sedih2 ye.. sabar2.. rezeki semua di tangan yang maha esa. sabar.. sementara ni jaga umairah baik2... umairah pon kecik lagi.. saya doakan nanti dipercepatkan rezeki itu ye....

iman said...

erm...relaxlah na,chao!chao!usaha laik, leh sebaya anak aku laik...hehehe tp aku mase dapat haziqpun umur iman setahun lebih na....tuepun terkejut sbb period kau berjln seperti biasa...ko bkn merancang ker???

attyfir said...

insyallah ade rejeki ena nanti...

Anonymous said...

BLOM REZKI LAGI TU..XPE TRY LAGI EK

Anonymous said...

errr...
cuba jumpa doktor...
tah2 pregnent tp menda alah tu tak detect..
sbb u ada simptom2 mcm ppuan pregnent kan..
buat scan semua..

FirZie83 said...

ada la tu nanti kak...sabar ek... ;p

pearl'E.J said...

tak per yang, usaha lagi... insyaAllah ada rezeki nanti...

sama2 laa kita berusaha nooo..

pearl'E.J said...
This comment has been removed by the author.
BabyIntan said...

Takpe ena, insya'Allah next month lekat mana tau kan...orrrr maybe ena awal sgt buat pregnancy test tu.

Cuba try again in 1 week time kalo tak peyod lagi.

Jom kita "usaha" lagi :D

adianiez AIDA said...

sabar yer.
Allah Maha Mendengar.
doa lagi.

zh-ena said...

thanks semua yg mendoakan ena

memang rasa terharu di atas sikap ambil berat terhadap ena..

insyaallah kami akan usaha lg

cha yok cha yok :D

ibuayu said...

dapat akak bayangkan perasaan ena...
kadang2 kita kena buat tak tahu je...kalau mengharap mengandung tak dapat kalau buat tak tahu tiba2 dah mengandung...
Doa jelah..insyallah.

~ain said...

hehhe.. tak pe ena... byk masa lagi!!
semoga berjaya..

CuTeMiUt78 said...

pelukkan...yg akan .. tut..tut.. hik..hik..hik.. hanya khas utk somi isteri ya.. ahakkkss..

takpe, jgn kecewa k.. usaha lagi.. insyallah.. berjaya

Unknown said...

salam..

na, tengah usaha nk dpt lg ek?? heheh.. bagus2X.. kerje keras lagi na.. aku doa tuk ko ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha