NuffnangX

Saturday, December 5, 2009

Resepi Udang Goreng Butter

sebelum nie ader member blogger minta resepi Udang Goreng Butter
jadi aku yang tengah takder kerja aka goyang kaki kat opis nie
terus ajer la nak buat entry pasal nie :D

senang ajer nak buat
kalau saper2 nak try
buat la erk :D


Bahan-Bahan :

  1. Udang Besar
  2. 2 ulas bawang putih [cincang halus]
  3. cili padi [ikut korang nak pedas letak la lebih, kalau taknak pedas letak 3 ulas ajer]
  4. 1 tangkai daun kari
  5. 1/2 cawan susu cair
  6. 1 sudu besar butter
  7. garam dan gula secukup rasa [bukan guna perencah cukup rasa tau hehehehehe]


Cara Nak Membuatnya :

  1. Goreng dulu udang sehingga masak
  2. Masukkan butter dalam kuali
  3. Tumis bawang putih, daun kari, cili api sehingga naik bau
  4. Masukkan susu cair dan segera kacau
  5. Masukkan udang dan segera kacau
  6. Jangan masak terlalu lama untuk elakkan kuah berketul-ketul
  7. Tutup api dan boleh makan :D


Selamat Mencuba

3 kata-kata indah:

Sitisifir10 said...

haih...lately asyik makan udang je kami...ahahaha...masak itam ada, kunin ade, mrah ada... dan warna2 lain yg logik..sampai encik abang kata, berak pun kluar udang

~ain said...

hahaha.. sedapnya udang! ain kena banned udang dan lain2 seafood sebab cik abang sedang gatal kaki semula.. hari tu dah ok.. sekarang econazine jadi peneman setia semyla dah..

saya said...

enaaaaaaa..resepi berserta gambar laaa.. hehehe..baru lagi senang paham. boleh? hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha