NuffnangX

Friday, December 25, 2009

Hati - Hati Jangan Sampai Terbeli Kasut Kulit Babi

hari isnin yang lalu
sambil jalan-jalan
terpandang kasut yang comel dan cantik nie
terus aku tergerak hati nak beli sebab cantik sangat
ada 2 pilihan colour
pink dan white
tanya sayang maner lebih cantik
sayang berkenan pada yang white colour
ok terus ambil yang white colout
walaupun dalam hati lebih berkenan kepada pinky colour
pastu terus sayang cakap
"umairah kan dah banyak kasut pink colour, kita amik colour lain la plak eerk" sayang ckp bila tengok muka aku dah panjang kot
terus aku senyum semula :D
hehehhehehehe



macam maner cantik tak
walaupun putih tapi
ada heart shape colour pinky tu
kira ok la kan hehehehehe
terubat jugak di hati



jenama yang tertera di atas la tu



tapikan jangan korang pun terkena sama
memang la cantik sangat
tapi kita sebagai pengguna dan sebagai umait islam
selepas ini kena lebih berhati-hati
sebab time nak pakaikan umairah kasut nie
setelah kami sampai di rumah
baru aku perasan ada kelainan pada tapak kasut nie
bila perhatikan betul-betul
keseluruhan pada kasut nie [bahagian dalam kasut]
terdapat 3 bintik dot dot dot
aku dah rasa cuak


terus tunjuk pada sayang
sayang terus cakap yang tu kulit babi
ialah dot dot dot tu memang membentuk 3 segitiga
dah bentuk tersebut seragam ajer pada keseluruhan tapak kasut tu
terus aku campakkan dalam tong sampah


pastu buka internet
nak tengok sama ada betul @ tidak sangkaan aku nie
memang sahih dengan apa yang aku lihat
kalau korang nak tahu lebih lanjut tentang gambaran
lebih tepat tentang kulit babi nie


boleh la klik di sini

aku rasa bukan daging babi ajer kena diletakkan tempat yang berbeza macam
dalam pasar raya tu
tapi setiap barangan yang di buat dari BABI tu sendiri
kena diletakkan ditempat yang berbeza
kena jaga la jugak sensitiviti rakyat malaysia yang beragama islam


selepas dah terkena nie aku akan lebih berhati-hati ketika
membeli sesuatu barang

6 kata-kata indah:

A N A K - A N A K K U said...

mustahil diorg nk wat mcm tue na,coz kalau diorg wat mcm tue cnfm produk diorg xkan laku,sbbnyer 80% rakyat malaysiakan islam....kiter y perlu lebih berhati²...

zh-ena said...

imah - tu la kita la kena lebih berhati2 lepas nie..kena sentiasa double check dgn apa yg kita beli

Zura Tahir said...

adik aku dulu pun cm tue gak...terbeli kasut kulit ba alif ba ya...pastue dh check2 terus buang...

~ain said...

ain pernah pi mall tgk2 kasut ngan adik, tetiba salesgirl tu kata tu kulit babi, terus adik ain campak kena kat salesgirl tu.. lawak tol situasi masa tu.

tapi, mmg apa-apapun sepatutnya benda yang haram kena diasingkan laa kan. peniaga kena lebih prihatin..

chik star said...

neseb ena perasan kn.

.::WaNiE::. said...

yelah, mmg tak banyak kedai yang asingkan, tapi penah juga masuk kedai yg dia asingkan, atuapun salesman yang kerja situ pun kene la bagitau. wani penah nak tengok kasut, pastu salesman tu kata itu xboleh kak, kulit babi. nasib baik..dahlah rabun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha