NuffnangX

Thursday, December 24, 2009

Menangis Pun Tak Guna

kejadian selepas lunch semalam
yang membuatkan aku sedih sangat
duit ku terbang pergi huhuhuhuhhu


lepas ajer lunch dengan zura
terus la kaki melangkah pergi ke kereta aku
dari jauh aku dah nampak kelainan pada kereta Grand LiKancil aku tu
aikkk dalam hati
" bila masa plak keta aku tu ader aksesori tambahan pada tayar kereta"
terus aku cakap ALAMAK
time tu dah tak guna pun nak menyesal
tu la taknak dengar cakap zura
nak jugak ikut kepala otak sendiri
DEGIL sangat


jadi terus tengok KELAINAN pada kereta aku tu
sedihnya Grand LiKancil aku tu terperangkap
takper nanti "kau" akan terlepas jugak huhuhuhuhu


terus aku kelam kabut jumpa polis yang ader di pintu masuk..masuk ke mane aku tak tahu la
tanya pada pak polis tu nak buat macam maner kalau kereta kena TUTTTT
terus polis tu tunjuk pada security guard
terus la aku jumpa p.cik guard tu
dan p.cik guard tunjuk plak ke opis
jadi aku dengan zura terus masuk ke opis untuk settle kan masalah aku tu


dengan muka kesian minta harga diturunkan
tapi permintaan aku tidak dipedulikkan
nak kereta "di buka" kena bayarkalau taknak bayar terus terperangkap la kereta aku tu
sedih sangat time tu
sedih dengan nilai yang bakal diterbangkan
seperti terbangnya firefly bawak para penumpang pergi ke destinasi masing-masing
cuma aku dan zura masih terperangkap di situ


jadi nak taknak kena jugak la bayar nilai yang WAJIB di bayar
huhuhuhuhuhu bagi aku banyak gila tu nak keluarkan
bayar untuk benda yang entah apa-apa
GERAM


resit yang di terima selepas di bayar
apa resit nie boleh claim pada company ker
RM100 melayang pergi
niat nak beli handbeg terus TERPADAM



kereta Grand LiKancil aku yang telah di clamping
aksesori tambahan yang MAHAL untuk di bayar



selepas di bayar WAJIB la kena buka aksesori tambahan nie kan
uwaaaaaaaaa sedih gila


dalam kesedihan tu rasa nak tergelak pun ada jugak
ialah lagi 10 tapak nak sampai ke kereta aku tu
si zura plak hadapi masalah
hehehehhehee time tu rasa macam nak tergelak tapi disebabkan keadaan sedih lagi tinggi
terus tak jadi nak gelak
simpan ajer la gelak aku tu
nanti jumpa lagi si zura nie baru la boleh gelak semula
ok lagi 10 tapak nak sampai ke kereta aku tu
tetiba plak aku tengok zura jalan seret kaki
ALAMAK zura plak hadapi masalah
hehehehhehehe sandal minah tu plak putus
terseret-seret la dia dengan sandal yang putus :D
nasib baik la dalam kereta aku ada spare sandal
terus aje la bagi pada zura

"zura sandal yang putus tu ko jangan plak stapler @ gam lagi, masuk dalam tong sampah terus"
hehehehehhehe dalam sedih terselit kelucuan


duit..duit..duit..di maner ko duit..

10 kata-kata indah:

Sidratul Muntaha said...

gile arrhh
camno tu?
seratus tu ena..
seratus
bolehn beli bondo lain
apelah
macamana boleh kena clamp?

chik star said...

perghh
$100 tuh
buta je.

klo kt epoh ni saman parking baru $30 je.

melampau betul la dorg.

attyfir said...

adui..kalo kty pun ..terkilan ..
tp tu lah kan ..benda nak terjadi .takpe.lenkali jgn buat lagi tau .

~ain said...

takpe ena.. rm100 tu bukanrezeki ena laa tu.. makanya, lain kali beringat laa..sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna..

Zura Tahir said...

sempat lg ko snap gmbar guard yg bukak alat tue...xmemasal2 dia clamping plak ko kan...

Suziey Ahmad said...

erkk adoi dugaan btl..kete kena clamping..sandel zura putuih..ekkek:p saba la yek..ade hikmahnya tu:p

Eliss said...

kat dlm uitm neh biasa dier clamp kereta student yang parking kat staf.tapi byr 25 hengget jer.

kalo duit tu buat beli beg kan best.ops.

saya said...

mak aii..mahalnyaaaaaaaaaaa... ena salah parking ke sampai kena clamp tu? aduhhh....

A N A K - A N A K K U said...

hahaahahahah....aku bila bc blog ko nie jatuh kesian lak, td aku bc blog ra,rase nk berguling..mungkin cr penulisan korang kot....pepun na, inikan pengalaman leh jadikan panduan, kalau sekali mungkin terlepas x mungkin lain kali...pasat selipar ra tue...hahahahah nsb kami xde kat situkan....cian korang, bad day 4 yesterday...

CuTeMiUt78 said...

la.. napa smpi kena clamping tu.. ko salah parking ke dik.. memang sayang rm100 terbang melayang.. tak pasal2 je kan.. emm apapun jdkan pengajaran k..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha