NuffnangX

Monday, December 28, 2009

Kena Gastrik

hari sabtu yang lalu
aku takder la makan sangat
cuma time tgh aku cuma makan pisang goreng jea
dalam 2 3 ketul la


petang balik sijangkang
malamnya cuma makan nasi
cuma sedikit ajer
entah tak baper lalau nak makan sangat


jadi semalam [ahad]
bangun jea dari tido
aku rasa kepala berat gila
pening sangat kepala aku
ajak sayang pergi pasar di Taman Perwira
ingat nak beli bahan basah skit ialah datang umah MIL
takkan la tak beli apa-apa untuk di masak time tgh kan
beli la ayam ngan sayur-sayur sedikit
singgah kedai
beli 100plus ngan penadol
kepala memang dah tak boleh blah la
macam kena himpap ngan batu


sampai rumah
terus aku minum 100plus ngan telan penadol 2 biji
sayang marah kat aku sebab perut tengah kosong
aku pergi telan dulu 100plus ngan penadol
time tu kepala aku dah ting tong sesangat
terus aku masuk dalam bilik..tido
bangun dah kol 12 lebih
dah tak rasa berat kepala aku
lega...


makan kuih apam yang di beli di pasar pagi tadi
makan dalam 2 biji
pastu aku rasa tekak aku rasa mual
terus lari pergi ke toilet
hah selambak aku muntah
abis semua yang aku makan tadi..keluar semula
perut rasa ngilu sesangat
aduh nape nie...


pastu aku baring semula dalam bilik
terus terlena
kol 3pm aku terjaga semula
terasa perut lapar sangat
memandangkan semalam 10 muharram
MIL aku ada buat bubur sebab semalam hari Asyura
buat bubur lambuk..sedap sangat
sampai 2x la aku tambah [perut plak memang dah lapar sangat]
terus tengok tv
tetiba isi dari dalm perut minta keluar
terus kau lari ke toilet
hah selambak keluar lagi
terus aku punya tekak rasa perit yang amat


sayang yang dah risau tengok keadaan aku
terus suruh aku siap cepat
sayang ajak pergi klinik
nasib baik la hari ahad ada klinik yang buka di sijangkang nie
jumpa doc
doc sahkan yang aku kena gastrik
doc suruh aku jaga pemakanan
dan makan ikut time
jangan lambat-lambatkan makan
dapat la 3 jenis ubat untuk aku telan


jadi semalam seharian aku cuma
muntah..tido..muntah..tido..


pagi nie aku rasa lega sangat sebab perut dah rasa selesa skit

8 kata-kata indah:

saya said...

hehehe..selamat menjadi ahlil kelab pesakit gastrik..lepas ni kena jaga makan betol2.. no. 1 jgn mkn pedas2, masam2... cepat sembuh ye...

Sharinginfoz said...

kesian muntah.. rehat ya...

Boleh buat duit ke ngan Nuffnang?

1st time unique visitors lebih 200

A N A K - A N A K K U said...

hehehe nak sambut hari lahir sakit laks, mcm budak nak beralih bulan...moga ko cepat sembuh, ingat selalu, ade gastrik, xleh miss mkn wlpn sesibuk mane erk..
appy befday...

Zura said...

ingatkan berisi....hihihi...special entry tuk ko...g lah bace...

antalya said...

byk kan menom susu ok

[-suziey-] said...

same la kita..smlm pn kena gstrik..puasa smpai kul 4.30ptg jek..xtahan sgt dh sakit perut..pengalaman yg smaa

CuTeMiUt78 said...

alahai siannya.. eemmm lain kali makan dulu sebelum minum 100 plus + panadol tu..

Aidi-Safuan said...

asyik makan je.ish2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha