NuffnangX

Thursday, August 27, 2009

SaHuR Di LuAr

nie ada lah sahur kami yg pertama
sejak pas dah kawen
time sahur kami mkn kat luar
aik mcm maner aku blh sahur ngan sayang erkkk
semalam aku tak blk umah mak
pg nie aku kena msk opis awal
tu yg aku lepak kat umah kami jea


jd berbuka semalam aku mkn sorang2 jea lah
berbuka pun ala2 bujang mcm tu
cuma beli air soya yeos kotak ~ wajib ader time berbuka
murtabak 1 keping ~ mkn skit jea tak sdp
popia basah ~ ader 4 ketul mkn 1 bijik..tak sedap gak
ayam percik ~ ayam tu mcm tak msk jea..emmm tak sdp gak
kesudahan nye semua tak sedap
buat air milo cicah biskut jea huhuhu


pg td sahur aku yg terjaga
kejutkan sayang bangun
siap2 terus jea kuar
takder kedai melayu @ kedai kelantan yg buka pun
jd syg ajak mkn kat kedai mamak
mamak pun mamak la asalkan blh mkn
lapar la..
jd kami mkn kat kedai mamak afzan kat mah sing
korang tahu ker "D
maner la tau teman2 blogger duk area sini
blh la bersahur bersama lain kali..



muka sayang yg baru bangun tido
kuyu jea
siap mandi tu sebelum kuar
aku ...emmm jgn harap la nak mandi
basuh muka..gosok gigi
tukar pakaian jea



aku yg ceria jea
perut lapor tu
tak sabar nak terus gap jea telan msk perut



air sampai dulu
kejadian lucu
bila air sampai tu
aku mcm pelik
naper air aku ader straw
air sayang takder straw plak
bai tu yg tunjuk yg ader straw tu aku punya
special ker sampai ader straw


sekali bila minum
mak aiiii muka aku dh kelat
rupa2nya air teh semata2
takder gula langsung
bila suh syg rasa
syg gelakkan aku ajer
ialah saper suh aku ckp nak
air teh O kosong
jd dpt la air teh tanpa gula
laaaaa mcm tu la plak
maner la aku tau
biasa ok jea air teh O aku bila aku ckp nak teh O kosong
amik ko teh O kosong tanpa gula aku dpt
syg mintakan air lain utk aku..
maner la lalu aku nak minum air teh tu



kami order nasi goreng ayam
sedap tu ialah sebab cili api tu nampak la mcm sayur
bila tergigit mmg berdesing la telinga



nampak ayam kat sebelah tempat duduk aku
mcm teringin la plak nak mkn
syg tgk aku asyik jeling ayam jea
terus order 1 ketul



ayam grg yg btelah siap di potong2
sedap gak la
tapi aku tak mkn sgt la
sbb dlm nasi grg pun dh ader ayam
gatal jea nak tambah ayam lg
sudahnya sayang yg abis kan ayam grg tu
nasi grg pun aku mkn skit jea
ialah nasi grg dia byk sgt dlm satu pinggan tu
maner la aku lalu sgt nak mkn pg2 buta nie
ok la tu drpd perut aku kosong tak mkn aper kan
asalkan ader mknan msk perut aku ok la tu



ramai gak yg sahur kat luar nie
nie gambo kat belakang aku



nie plak kat tepi sayang
tapi ramai bdk bujang la
klu adk aku nak keluar pg2 nie jgn harap la
baik dia tido atas katil
mak aku kejutkan bgn sahur pun
blh bergegar satu umah
nie nak sahur kat luar
jgn harap la adk lelaki aku nak ikut
bagus betul la bdk2 bujang nie
syg pun ckp dia time bujang tak sahur pun
tido jea ~ baca niat pose ajer la


ok la selamat berpose korang
nak solat subuh jap
pastu sambung tido
tata

7 kata-kata indah:

Nana said...

ala beznye sahur luar, kita lom kesempatan lagi....buka pose ngan hubby pun blom kesempatan lagi..uwa........

~ain said...

kalau ain, jangan harap laaa nak keluar bangun sahur.. nak sahur kat rumah pun ala-ala malas gitu.. ni dah kawin ni je baru rajin sikit nak sahur sebab teringat kat suami. kalau duk sorang2? konfirm tak bgn..

iman said...

erm..bestnyer na...akupun x kesempatan bersahur + berbuka dgn suami aku laik, sbb minggu nie semua kat umah mak aku, lelaik dh sarat...mmg x larat...tp terasa nk cube lah sekali, b4 aku deliver

arianna adrizal said...

bebuka ala bujang pun ok.. janji kennyang =)

Zura said...

teringin plak nk sahur kat luar...

saya said...

oooo..dating2 sahur yeeee.. hehehe

kakyong said...

bersahur di luor?? memang tak pernah lagi.. lagipun x pasti ade ke kedai yg bukak selain kedai mamak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha