NuffnangX

Monday, August 10, 2009

MaSk Of ZoRRo


skang nie makin serious plak wabak H1N1 nie kan
nak keluar rumah pun dah rasa cuak skit
nak plak akiu ader umairah
lg la semakin risau klu nak bawak
umairah nie keluar ke tempat awam


smlm aku baca baby 17 bulan meninggal sbb H1N1
sedih jea baca
sebelum tu plak bdk 5 thn meninggal sbb H1N1
entah la bdk plak yg terkena wabak nie
sbb antibody bdk2 lemah tu yg mudah terkena kan


jd aku rasa ibu bapa kena peka ngan situasi yg melanda skang nie
kena la amalkan sikat berjaga2
klu pd mereka yg tengah sakit tu ~ demam ker, selsema ker, batuk ker
jgn la keluar dr rumah
duk la kat umah rehatkan diri


mmg la rasa bosan duk kat rumah
tapi kena la jgk pikirkan keselamatan org lain jgk
dah mula rasa lain cpt2 pergi klinik
jgn terlewat plak nak dpt kan rawatan
dah terlewat nnti menyesal pun tak guna


aku rasa gov kena wajibkan setiap rakyat di M'sia nie
memakai mask / topeng utk pencegahan diri sendiri
keluar pergi ke public lg la wajib memakai mask


skang nie kan musim sales
lg la kita semua kena berjaga2
beringat sebelum kena...

10 kata-kata indah:

~ain said...

student ain ramai dah kena.. tengah tunggu keputusan meeting ni.. kolej kena tutup ke idak ni. risau laa, ena...

Zura said...

teringat lagu 'i want to spend my lifetime loving u'...

Mak Su said...

konsep mask adalah sangat seswai ngan maksu

chugie said...

betul tu na.. aku sokong cadangan utk pakai mask tu

[-suziey-] said...

precautios..jgn smpai terkena..my sister in law pnye anak positif h1n1..

.::WaNiE::. said...

masa yg tepat utk simpan duit utk raya nanti huhu sbb takut nak kuar umah, kalau keluar rumah duit pun keluar

jaga umairah elok2 tau bahya bahyaaa

Yan said...

td dah mintak hubby belikan mask tu..
sekali dia kata.. kat kilang dia ade banyak... sok nak pakaila.. huhu tp kat department kite lum ade lg yg pakai..

zh-ena said...

ain - klu kolej kena tutup..bercuti panjang la nampaknya ain

zura- aku suka tul lagu tu

maksu - jgn la stop tulis blog maksu..sedih tau

suzy - betul tu z..pki utk keselamatn diri

suziey - kena kuarantin la tu kan

watie - tu la psl duk ajer la umah..aktiviti dlm umah ajer la

yan - pki ajer la yan..kita start dulu nnti mesti ader yg ikut pki mask tu

Intan said...

Memang setuju sgt kalo gomen reinforce "wajib" pakai mask for everybody!

oli said...

doktor ada pesan harus jaga diri sendiri dan keluarga...
kena makan banyak-banyak vitamin dan pakai mask...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha