NuffnangX

Tuesday, August 18, 2009

JaNgAn Laa AdEr HaSaD DeNgKi

malam td pergi rumah mak jap
sbb nak hantar barang umairah kat umah mak
huhuhuhu sedih tau mlm td
tido tak bertemankan umairah
peluk ajer la bantal panjang


hantar lg pakaian umairah
hantar walker
hantar drypers
hantar susu


esok2 akan dtg lg
memanjang jea nak anto brg
padahal nak jeguk anak


aku dh decide
mungkin seminggu aku akan tido rumah mak
dan lg seminggu akan tido rumah kami sendiri
jd aku akan buat sesi bergilir2 utk ank dan sayang
sedihnya...terpaksa berpisah utk sementara waktu :(


OK sebenarnya aku nak citer hal lain
mlm td kan aku jumpa ngan mak
entah mcm maner aku blh terckp yg
pelanggan mcm kurang ajer dtg kedai mak aku nie


bila aku dh ckp mcm tu
mck senyap pastu baru la story kat aku
last sunday kan aku teman mak aku pergi pasar tani
jd time aku berpisah jap ngan mak
aku pergi beli newspaper
mak plak beli ikan


ader beberaper regular customer
tgur mak aku
ckp naper mak aku dh lama tak buka kedai
terkedu la mak aku kejap
mak aku tanya lg bila dtg kan
pelanggan tu ckp tiap2 hari dia lalu mesti nampak tutup


muka mak aku dah sedih
ialah setahu kami mak aku tutup hanya hari ahad jea
tupun petang dh buka semula
pelik la bila org ckp mak aku dh lama tak bukak kedai kan


mlm td mak aku bgtau
yg dah 6 org dtg tanya naper mak aku tak buka kedai
pelik kan...
pastu mak bgtau yg kedai nie mungkin telah di ilmu hitamkan
kaburkan pandangan org utk dtg ke kedai mak aku
mak aku ader mimpi sblm nie
yg ader org buat tak baik kat kedai tu
skang nie dh terbukti yg kedai mak aku dh terkena panahan mata
org jahat


kat area taman tu ader lg kedai baru buka
mak aku mcm ader bg klu2 skit saper yg busuk hati
mcm firasat aku mengatakan org tersebut
entah lah...


mak aku ckp mungkin nak jumpa...
utk betulkan semula keadaan nie


kekadang aku tak faham la
naper la nak perlu dengki mendengki
dlm mencari rezeki nie
klu ader rezeki org mesti akan dtg ke kedai ko punya
tak payah la nak guna
hantu syaitan nie kan...


tamadun berganti
zaman berganti
tahun berganti
manusia ajer tak berganti
hati tetap busuk


9 kata-kata indah:

iman said...

heehhe mak ko jual per na? mcm kedai runcit ker? ker mcm cekedis jer...aku selalu gak lalu..tp ok jer tgk kedai mak ko terbuka, cuma xde org lah....kesian mak ko, dugaan nie..per lah manusia nie mcm manelah nk maju, percaya syaitan lebih drp kuasa Allah swt

saya said...

eeee..memang jenis tak berhati perot perangai macam binatang. itu namanya tak boleh tengok orang senang. kenapala masih ada orang2 yang berhasad dengki sesama manusia ni. tak boleh ke kalo berbaik2. sabar la ena. cari la jalan penyelesaian. tuhan akan membalas perbuatan jahat orang2 tu. saya doakan semuanya selamat.

[-suziey-] said...

KESIANNYA UR MOM..BUATLA SMYANG HAJAT...ISH ORG SKANG NI MMG CAMTU LA..NK BERJAYA PNYE PASAL SGGUP AMALKAN ILMU ITAM..KURAFAT...SABA JE LA..DOA BYK2..

.::WaNiE::. said...

huh itulah kadang2 kite yang pikir benda-benda tu dah tak relevan tp org lain yg masih lagi guna cara-cara tu nak jatuhkan orang?? tak pasal2 kita jadi mangsa..hampeh sungguh

~dARlee zURiS~ said...

biasalah tu ena
kalu niaga nie,mesti akan kena camtu punya
org phd nie ada mana2 je
mama zuris pun biasa kena
sampai dah lali
suruh mak ena jumpa ustaz mintak pendinding ek

Dakjaat™ said...

buka jer kedai tu balik..

pastu g sapu kedai tu.. jangan sapu keluar.. sapu ke dalam semua.. pastu buang la dalam tong sampah

pastu tengoklah hasilnya...

Intan said...

Dah zaman moden cam nie pon still ada org yg "busuk hati perut" lagi ke??? Sabar byk2 lah dan mintak pembalasan dari Allah pada org yg "buat" tu. Insya'Allah doa org teraniaya akan makbul...amin.

Zura said...

dah nama pun busuk hati kan..memcm drg sanggup buat...

~ain said...

Ya Allah.. ada lagi ye manusia PHD ni.. DOA byk2 na.. semoga semua kan ok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha