NuffnangX

Sunday, August 16, 2009

JoM MaiN AiR BeRsAmA...



hah nie lg contest yg aku msk
hehehheeh aku dh gila msk contest kan
klu nak tau kali nie KAK YONG
plak yg anjurkan contest nie


nak tau lebih lanjut korang
klik jea SINI
untuk tahu syarat2 yg patut
ada utk join contest nie :D



ok gambo yg aku pertaruhkan
taraaaaa

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

name : umairah zahrah
Umur : 9 bulan ++


mcm maner ok tak gambo nie :D
nie gambo terbaru aku amik last week
time mandikan umairah di rumah MIL
umairah nie byk sgt tau stail mandikan dia
kat rumah kami lain
kat rumah mak aku lain
kat rumah MIL pun lain
gambo2 kat bawah nie tak msk contest pun
cuma aku nak tunjukkan perbezaan
cara aku mandi kan si kecik nie jea..

layan...zast...


gambo nie tak msk contest pun
cuma nak tunjukkan perbezaan gambo umairah mandi jea :D


kalau kat umah mak aku
aku akan mandikan dia
dlm baby tab tu jea
siap mcm2 gaya umairah akan buat
kuak lentang pun akan di buat si kecik nie
acara bebas pun adaer tau hehehehe

nie pun tak msk contest tau
cuma tunjukkan perbezaan mandi umairah jea


kalau kat umah MIL plak
mesti si kecik nie nak berendam dlm baldi
kejap bangun dan kecap berendam dlm baldi tu
mmg aku sekali akan basah kuyup kalau mandi kan si kecik nie
jd siap sedia ngan 2 towel sekali
satu towel utk umairah
dan lagi satu towel utk aku ~ confirm aku pun basah sekali :p


nie time kami msh takut
nak mandikan umairah di rumah kami
mandi atas pelapik getah jea hehehehe

aper2 umairah nie mmg suka sgt mandi
pantang kami nak msk dlm blk air
mesti umairah dh follow kami
rasanya nak tarik minat umairah main air
tak payah tarik..mmg umairah dr bby lg dah suka main air
kalau dah buka baju n seluar
dah tau kami nak mandikan umairah
terus jea merangkak pergi ke bilik air
seee mmg pandai si kecik nie


pada mereka yg mempunyai bby tak suka air
aku rasa kena pikirkan langkah2 yg sesuai utk menarik hati bby mereka
sebagai contoh...
letak itik getah / toy yg mudah terapung dlm bby tab
main pistol air ngan ank sambil2 tu mandikan sekali ank tu
mandi sekali ngan ank kita
letak buih byk2 dlm bby tab pastu buat bubble
jd ank2 nie mesti tertarik nak mandi kan :D


utk langkah keselamatan plak..
aku rasa ibu bapa kena peka apa bila memandikan ank2
tak kira di dlm rumah @pun tempat2 yg berkaitan ngan air nie
sbb klu kita tak ambil langkah keselamatan terhadap
ank2 kita perkara2 yg tak di ingini pasti terjadi
jd utk elakkan perkara yg tak di ingini terjadi
antara langkah yg patut parent ambil berat ada lah :

sekiranya di rumah..
  1. pintu bilik air sentiasa di kunci
  2. pastikan tiada air takungan di dlm bilik air
  3. pastikan lantai bilik air tidak licin
  4. ketika mandikan bby dlm tab pastikan air didalamnya tidak melebihi paras bahaya
  5. jgn tinggalkan ank di dlm blk air wpun utk sekejap shj
  6. sentiasa memegang ank2 kita ketika memandikan mereka

sekiranya di luar rumahseperti
pool..sungai..laut..
  1. kawalan ketat terhadap ank2
  2. mandi sekali ngan ank2
  3. jgn tggl kan mereka mandi sendirian
  4. gunakan pelampung utk langkah keselamatan


antara penaja yg baik hati bakal memberikan hadiah
kepada para pemenang ada lah ...













jadi saper2 nak join contest nie
klik kat blog KAK YONG nie
GUD LUCK korang

7 kata-kata indah:

iman said...

heheheh...mcm iman jer na, pantang ckp nak mandi, wlpn dia baru jer mandi...dh siap tggu depan bilik air...

kakyong said...

ena..
aisehh... umairah baru 9 bulan ker skrg?
ena... tak cukup syarat umur ni?!
syarat anak at least 12 bulan...

beriya2 dah buat n3 ni, tips pun bagus..

Zura said...

ala...na melepaslah ko...xcukup syarat

Zura said...

ala...na melepaslah ko...xcukup syarat

kakyong said...

OK.. dah update syarat baru..
foto kakyong dah upload..
tunggu penilaian juri

Nadiah Sidek said...

sy pun dtg utk menilai juga – salah sorg juri contest . nnt sy dtg lg ye. good luck anyway! :)

AshAnas said...

salam, sy juri contest ni... maaf la ni br smpt dtg nk menilai... hm, tak nampak banner contest kat sidebar la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha