NuffnangX

Saturday, August 22, 2009

SaHuR HaRi PeRtAmA

sahur pagi td mcm maner korang
ader yg terbabas tak dpt bangun ker
sbb tu la klu blh baca niat pose sblm tido
klu tak terbangun takper dh pasang niatkan
tapi tu la klu dpt sahur dpt keberkatan kan
itu yg penting


sahur kami pg td mmg sempoi
msk aper yg ader jea
ingat nak keluar utk sahur
hehehehehe buang tebiat tul la
tapi kol 12 lebih sayang dh tido
kejut pun tak bgn2 gak
terus aku msk nasi sblm tido
pastu siap2 kan bhn dulu
ialah nnti bangun sng terus pegang kuali jea "p




jadi sahur pg td
aku cuma msk nasi grg cili api ~ tawar la
pastu goreng telor
ok la tu...
syg tibai jea mkn
kami sahur kol 4 lebih
siap pasang 2 hp utk jam loceng
takut terbabas kan



pastu buat teh o panas
syg mmg tak blh hidup klu tak pekena teh o nie
tak kesah la sejuk @pun panas
jd pg2 mcm nie mmg sesuai panas la kan
nnti berbuka blh la sejuk plak


sebenarnya nie la pose pertama kami berdua jea
pas dh jadi suami isteri

pose pertama ~ kat umah mak sbb tggl lg kat umah mak
pas raya baru la duk menyewa
pose ke dua ~ duk umah mak gak..woooo aku dh
sarat sgt mengandung time tu
tak larat nak panjat tangga naik ke atas
pose ke tiga ~ baru la kami bersahur berdua jea
huhuhuhu tak dpt bertiga sbb umairah plak kat umah mak


tapi seronokkan klu dpt bersahur @pun berbuka kat umah mak sendiri
biasanya klu sahur dan berbuka pertama
mmg gempak la menu dia
rasa time tu klu tak terjaga mmg rugi la pagi tu hehehhee
time dulu bangun sahur
mmg kena bangun
sbb ayah akan gegar pintu kami smp la kami bangun
tak bangun siap la korang
pot pet pot pet esok pgnya
tugas mak msk yg sedap2
kelakar tgk adk yg ke tiga ~ sobri
sbb depan nasi bdk nie blh terlelap tido
tangan kaku jea pegang nasi
tapi klu adk yg bongsu ~ nasir
mmg laju jea mkn..sbb tu la klu bulan pose
dia akan jd gemuk skit
sbb mkn jea lebih


rindunya suasana sambut ramadhan time kami kecik2 dulu..


yeay ptg nie berbuka umah mak
hari esok sahur dan berbuka umah MIL plak
ADIL maaaa

4 kata-kata indah:

iman said...

hehehe...aku pagi tdpun bersahur umah mak aku...semua ade, kecuali adik lelaki 2 org tue.....riuh gak ler...berbuka ptg nnt mesti laik riuh...minggu depan baru lek pahang berbuka sane...hope sempatlah aku hbskn puasa...

~ain said...

ui.. siap masak nasi bagai.. ain ngan cik abang makan roti dgn air milo je sahur tadi. Tak de mood loo nak makan nasi...

zh-ena said...

imah - seronokkan klu dpt bersahur ngan bebuka di rumah mak sendiri..pastu semua ader bertambah la meriah..tak sabar nak tggu ptg nie

ain - suami ena tu dh kebulor sgt sbb kami mkn burger jea time mkn mlm..tu yg berkobar2 ketuk lesung batu time pagi2 buta..

Zura said...

okeylah jgak perut bleh terima

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha