NuffnangX

Friday, August 21, 2009

BuDaK KeCiK TaK MaKaN SaMaN

sampai umah mak mlm td dlm kol 10 lebih
biasanya time nie umairah dah tido
sblm smp umah mak
sempat lg la kami singgah mc'd
utk beli nugget
umairah suka nugget mc'd


bila buka pintu jea
umairah tgh main ngan p.chu
bila nampak jea kami terus jea meluru kat kami
aku terus la peluk ngan cium umairah sepuas2nya
rindu sgt kat umairah


skang nie bila aku tunjuk tanda M
umairah mesti dh tersenyum
hehehhehe dia tahu kami ader beli nugget la tu



aksi2 umairah yg tengah mkn nugget
suka sgt tau
tapi tak blh la bg selalu ank2 kita
fastfood kan
tak elok tau
sekali sekala takper la kan


dah kol 12 tgh mlm
si kecik nie tak tido lg
yg lain semua dh tido
syg pun dh terlelap
aku jea yg awasi umairah
makin lasak sgt dh bdk kecik nie



mak aku letak sofa kecik2 nie depan kabinet tv
utk halang umairah main ngan decoder astro
tapi mlm td
bdk kecik nie dpt akal baru
terkial2 panjat sofa kecik tu
bila dh naik atas sofa tu
ok la kan
pastu nak naik lg tu smp sofa yg ke dua plak


bila aku turunkan
naik lg ke atas sofa tu
time ke dua nie
kaki umairah tersasar dr atas sofa
hahhh aper lg ke babommm terus jatuh
tak sempat aku nak sambut
nsb baik la sofa nie tak la tggi sgt


pujuk2 pastu bg susu
baringkan utk bg si kecik nie selesa
abis susu
bangun semula terus pergi ke sofa
Aiiik ingat kan dh serik
rupa2nya tak serik
tetap gak nak naik
geram tul la bdk kecik nie


tapi kali nie aku pegang jea kaki dia bila naik
atas sofa tu
dah penat naik sofa tu
baru la si kecik nie nak tido
tepuk2 skit baru la umairah terlelap
lega bila si kecik nie dh tido
kejut syg tuk blk umah


smp umah kami dlm kol 1am
letihnya


p/s : kami asyik ulang alik dr umah mak aku
utk tgk umairah mesti korang pelik kan..
ader yg tanyer naper umairah kat umah mak aku..
ader yg tanya mak aku ker yg jaga umairah..
ok sebenarnya sblm nie aku pernah bgtau
yg bbysitter umairah minta cuti sebulan time bulan pose
sbb tu la aku kena hantar umairah kat umah mak
ialah saper nak jg umairah bila kami berdua
pergi keja
nsb baik la umah mak aku dekat kan
klu tak saper la nak jg umairah..cian kami kan


8 kata-kata indah:

~ain said...

ala.. nasib baik umairah tak de hal duduk ngan atuk nenek dia.. kalau kena yang meraung tuu lagi sedih nak tinggal kan.. sabar je laaa.. kejap je dah abis bulan posa..

blogresipi said...

Cutenye!!! kecik2 dah pandai makan nugget McD :)

mummYaeesh said...

umairah suka nugget mc d ek??sama mcm abg yaeesh la!tp yaeesh ari2 happy meal nugget..mmg tak elok tp nak wat camne, tu jek yg dia makan selain susu dan coco crunch!

hamboiii lasaknye anak dara ni..
nape uols tak amik 3 ari sekali or seminggu skali jek?takde la penat sgt.. dia bkn bf kan?

Yan said...

tula semangat budak kecik yg kite as orang dewasa perlu contohi sbnarnye.. 'sifat tak kenal erti serik dan masih berusaha walupun dah jatuh, terduduk, tertonggeng dan menangis'.. tul tak??

owhh umah mak tak jauh okla..
umah MIL kitepun tak jauh dlm 15mnt.. tp klu nak lepak lame2 letey.. plg lewatpun kul 8 mlm kami dah gerak balik.. lgpun qis mmg tido awal..

iman said...

erm...xperlh na,ko kan nak cr umah lain...?ker nak cr baby sit y lain..;p

zh-ena said...

ain - umairah mmg suka duk umah wan n atuk dia.. sbb dpt lepas bebas hehehehe ramai yg jd babysitter kat sana

blogresipi - ikut ibu dia tu "p

watie - blh geng la ngan abg yaeesh nie..oooo rindu gila la kat umairah klu 3x seminggu jea jeguk umairah..tak sggp ena..takper la penat sekejap..utk ank sggp lakukan aper2 pun..

zh-ena said...

yan - mmg kena amik semangat bdk2 nie..tak pernah kenal putus asa..
umah ena ngan umah mak 20 minute la..ok la tu kan..

imah - nak cari umah lain ngan cari bbysitter yg lain..sng hati aku

Zura said...

samalah ngan anak buah aku...xmkn saman...kite marah dia..dia marah kite balik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha