NuffnangX

Friday, August 28, 2009

UmAiRaH DeMaM

dlm kol 5pm mcm tu adk aku sobri bg msg
yg umairah badan dia panas
aku yg mmg blk kol 5pm
terus jea cabut blk
mmg dh tak tggu sgt2 la
ialah anak mesti la diutamakan


smp umah terus tuju kat umairah
emmm panas badan umairah
bila nak bg ubat
laaaa aku cuma bwk ubat selsema ngan ubat batuk
ubat demam mmg tak bwk dtg ke rumah mak
nak blk umah semula mcm dah tak sempat
sbb lg 15 minute azan
tggu azan jea mkn kurma ngan minum air
solat jap
terus start keta blk umah aku


smp umah aku terus amik ubat umairah
kemas skit2 umah aku nie
ialah org lelaki yg tggl kan
ader gak yg tak kena ngan mata aku
wpun sayang ckp dh kemas
tapi tau ajer la kemas bg org lelaki mcm maner kan


smp umah mak semula
terus bg ubat kat umairah
letak cool fever kat dahi ngan belakang badan umairah
baru la umairah senyap
sebelum nie dia mmg merengek jea


mak ckp umairah demam mungkin sbb nak berjalan
ialah dh seminggu umairah berdiri statik jea
cuma tggl nak melangkah jea
kaki tu berat lg nak melangkah


jd mak suh aku jual umairah
hehehehhe kali nie adk aku sobri yg beli
murah jea ngan harga RM1 jea
kelakar plak
dah 2 kali la umairah kena jual
biasa la tu petua org2 tua kan
ikut ajer la..tak ikut nnti kecik ati plak


harap ank ibu nie cepat sihat
risau bila ank tak sihat nie


6 kata-kata indah:

Intan said...

Hopefully umairah cepat sihat lah dr demam nie ye :)

Mmg kan ena, risau je bila anak tak sihat especially kalo dia demam.

P/s: Ewahhh siap ada "jual beli" lagi tuuu..ekekek.

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

sian umairah...
ye kot....bebudak nie kalau nak dpt akal,ke kadang demam ena....xpe lah....makan ubat rerajin yerk umairah sayang.

mmm....citer pasai jual menjual nie
teringat plak zana,
dulu pernah beli anak jiran MIL zana coz' dia asyik nangis jer....beli ngan harga 70 sen....lepas dari tu ok.....rindu ngan maisarah.

kekdg petua org dulu2 nie boleh pakai gark

zh-ena said...

kak intan - tu la harap cpt la sembuh..klu ptg nie tak kebah gak terus jumpa ngan doc la nampaknya..
tu la mmg kena jual dak kecik nie..kelakar jea tgk

zanna - tu la petua dulu2 klu di guna kdg2 ok tau..ikut ajer la
tu la setiap aper yg nak di buat mesti demam..skang nie demam nak berjln plak..agaknya sblm raya nie umairah dh blh jln kot..tgguuuuuu

Zura said...

tue namanye demam nk pandai...x pun demam ngada²....hehehe

~ain said...

memang kalau demam, kena jual dulu ikut kepercayaan org tua2. adik ain kena jual 5sen kat pakcik ain. hahahahahah

mummYaeesh said...

oo demam nak jalan ek.. minta upah la tu..

hiks..lawak lak main jual2..tak pernah dgr lak menda ni tp cute jek!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha