NuffnangX

Tuesday, August 25, 2009

SuDaH TeRbUkTi

sebelum nie aku ader citer psl
kedai mak aku yg kena ilmu hitam kan

jd hari khamis malam jumaat
mak aku buat solat hajat
minta dijauhkan semua benda tak baik kat family aku


hari sabtu malam ahad
mak aku dpt mimpi
yg dlm mimpinya
menyuruh mak aku membersihkan kedai
dan pasti akan menyumpai SESUATU
bila dh jumpa SESUATU itu
buang di tempat air yg mengalir


jd ahad pagi tu
mak aku terus mengemas kedai
dr dalam smpai la ke luar
semua tempat mak aku geledah
jenuh gak
mmg tak jumpa SESUATU itu


pastu mak ckp dia tergerak hati
nak tgk kat pasu bunga
bila pergi jea kat pasu bunga depan kedai mak
terus ternampak SESUATU itu
terus mak rasa lain mcm
bila diambil SESUATU itu


benda itu dibungkus dlm kain putih
bila mak buka
didalamnya ader pasir ngan tulang
kecik jea size tulang tu
mak aku agak tulang kongkang adk beradik monyet gak la
sbb nak buat ilmu itam tak bg org nampak business kita
org tu akan guna tulang kongkang
emmmmm angkara siapa la kan


dh jumap benda tu terus mak buang kat dlm longkang
sbb time tu air longkang mmg megalir
sbb baru jea pas hujan


dlm mimpi tu jgk mak diberitahu
yg org yg buat angkara tu akan dtg ke kedai mak
selepas mak buang benda tu
org tu akan dtg dlm keadaan tdk sihat


jd ahad tu ader org tu dtg
bgtau yg dia tak sihat
asyik muntah jea
mak aku mmg dh agak org tu yg buat benda tu
tapi layan ajer la mcm biasa
mak aku siap suh pergi jumpa doc
mungkin tersalah mkn ~ agaknya la
dah borak2 skit org tu blk


tapi kan korang jgn salah faham
mak aku tak minta pun minta di balas org yg buat jahat tu
tapi mak aku ader bgtau
klu benda yg di buat org tu
pastu di buang
benda tu akan mencari tuannya semula

entah lah..semua tu kuasa Allah kan


13 kata-kata indah:

saya said...

wahhh...berkesan ye mengesan sipenjenayah. takpe la ena.. allah akan membalas segala kejahatannya. saya dgr pon kalo nak buat2 orang ni kene guna tulang kongkang. jgn taktau. pasir tu tnh kbr org mati d.bnh tau. gila la. mudah2an lepas ni business ena bertambah2 maju jaya aman makmur kekal bahagiaaaa..

nanonano said...

apsal naik bulu roma na bace entry ni?
huhu..
takot kan?
adat berniaga cmtu la..
mesti ade yg hasat dengki bl kite maju sket,
alhamdulillah..
mak dpt petunjuk dlm mimpi,
harap2 org tu insaf la..
ishk..

SYAbAR said...

Salam dik. Seram dgn cerita2 camni. Masih ramai lg yg hidup cara kuno. Alhamdulillah.. petunjuk Allah sentiasa bersama dgn org2 yg teraniaya. Moga selepas ini rezemi kedai ibu Ema aakan lebih melimpah ruah bersama keberkatan.

leeds said...

apesal la ada orang2 camni ek.

ish2.

lannida said...

ye ke na? ish! ish! sian mak ko. tak pe, orang yang buat pun telah dibalas Allah s.w.t. Tapi harap mak ko tak lar berdendam pulak dengan orang tuh. memang adat orang kita berniaga, ada jek orang yang tak akan senang dengan kejayaan kita. Contoh cam kedai parents aku. Ko pun tau bape tahun dah kedai parents aku beroperasi. Dari maju sampailah sekarang hidup segan mati tak mahu. Mujurlah arwah abah aku pandai memikirkan strategi dengan menyewakan rumah dan kedai pada orang. sekurang2nya ada gak income yg ditinggalkan untuk mak aku setelah pemergiannya. Sabarlah na, ye

Anonymous said...

yallah..takutnye..ni orang melayu kita, xpuas ati sikit sihir orang ei..geram lah...

kita pun banyak pengalaman psl kena mengena ni dalam family.tu psl geram sgt klw bc kisah2 mcm ni

ourluvlyhome said...

biasala ena...manusia lebih2 melayu mana bleh tgk org lain berjaya...mcm akak geram gak tgk ena nye blog ni tp camne nak ilmu itamkan so org tak nmpk...kehkehkeh...gurau jek...mcm mak akak dulukn buka kedai mkn kat pekan rembau...kedai maju...selalu abis jek tp ada seminngu tuh org kurang pastu next weeknya pelanggan biasa tnya mak akak nape lama dah tak buka...kes lebih kurang cam kes mak ina la...pegi tnya org pandai2 bab ni kan...jmpa satu tin minuman coke tuh tp lubang dia tebuka tau...dlm dia ada kain putih, paku, pasir n tulang kecik2...dia tanam dekat betul2 depan kedai mak akak...siasat2 rupanya org selang 2 buah kedai jek...sgtla baik ngan akak n mak akak tp tak sangka kan...itulah manusia...sabar jelah

~ain said...

eee... kesian mak ena, kan.. takpe laaa ena. alhamdulillah dah terbukti. memang ain ada dgr jugak kalau nak buat ilmu hitam ni guna tulang kongkang..

takpelaa.. bulan2 baik ni kita doakan je orang tu dapat hidayah..

chik star said...

seram nye.
naseb baik fmly ena xape2 kn.

Mak Su said...

alamak! teruknya... susahlah bisnesman bisneswoman..asik kena dengki jer. camner nak maju ? :(

.::WaNiE::. said...

ei tak baikkkkk apa la buat2 org kan ena..moga dia tobat tak buat lagi & sedar kesalahan dia

BabyIntan said...

Alhamdulillah dah settle ye ena :) Pada yg "bersalah" pasti akan mendapat balasan nya di dunia dan akhirat kelak!

Zura Tahir said...

nasiblah jumpe bende tue klau x smpai bile pun xth bende tue ade kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha