NuffnangX

Monday, June 22, 2009

SeLaMaT HaRi BaPa

selamat hari bapa...AYAH

bagi aku ayah aku seorang jenis ayah yg tipikal
maksudnyer ayah aku bukan jenis yg tunjukkan kasih sayang
dia secara terangan kat anak2 dia
ayah tunjukkan kasih sayang dia melalui
ketegasan dia time kami kecik2 dulu
aku ingat lg bila ayah bila ajer ke rumah
confirm kami dh buka buka n buat kerja sekolah
mmg kami takut terhadap ayah ~ garang beb
tgk misai pun dah tau kan
kepantangan ayah bila dpt tahu kami mandi hujan
confirm masing2 kena libas ngan tali pinggang
abis berbirat kaki kami kena libas
tapi time malam ayah akan sapu ubat kat kaki kami
kami pura2 tido bila ayah sapukan ubat
ialah dlm keperitan kena bantai maner la blh tido
ditambah plak kena sapu ubat ~ mmg sakit tak ingat la


masa kecik ayah la cikgu pd kau ngan adk2 yg lain
bg aku ayah mmg teror sbb aper jea yg aku tanyer
mesti ayah dpt jawab ngan jawapan yg memuaskan hati aku


dulu aku selalu pikir yg aku jenis yg kedekut
ialah bila di minta RM10
mesti hanya RM5 yg ayah akan bagi
ayah mengajar aku supaya tdk meminta2
jd dr situ aku belajar utk belajar menyimpan
tapi skang nie aku boros plak
ikut perangai saper tu :p


aku rasa dua kali aku dpt lihat air mata ayag mengalir
pertama ketika aku terima diploma
sambil ayah peluk aku air mata ayah menitis ~ terharu aku
sbb selalu dpt peluk ayah bila raya jea tu pun
cam takut2 jea :D time kecik jea la
kali ke dua bila hari pernikahan aku
bila sampai ke ayah utk aku salam n minta restu
terus ayah menitiskan air mata
sbb ank perempuannya kita milik org lain


aku rasa terlalu istimewa ayah kpd aku
betapa aku melalui hari2 yg payah ketika
kami dlm keadaan yg susah
aku rasa klu aku senaraikan di sini setiap
budi n tanggagjawab ayah kpd kami adk beradik
hingga kini aku tak terbalas jasa n budi
yang telah ayah taburkan kapd kami..
ayah kami amat menyanyi AYAH...








selamat hari bapa...BABAH
bagi aku sayang dlm ketegori babah yg moden
moden bermaksud bukan lepas bebas utk ank2 nyer
selama tujuh bulan sayang bergelar bapa
telah byk ciri2 bapa yg telah aku lihat n still dlm pemantauan



mmg sayang tak segan utk tunjukkan kasih sayang dia pd umairah
di maner sajer syg akan cium n peluk umairah
(mungkin time kecik jea dah besar taktau la lg)
bangun pagi utk membuat susu umairah
sblm aku mandikan umairah
syg terlebih dulu telah mandikan umairah
tanpa rasa geli n jijik blh mandikan umairah n bersihkan poo poo umairah
mensiapkan umairah utk di hantar ke rumah penjaga
mendodoikan umairah ketika umairah hendak tido
membuat makanan utk umairah ketika umairah perlu di suapkan mknan
menjaga umairah ketika umairah sakit
bersengkang mata utk melayan umairah bermain ketika syg kerja pagi


aku rasa seperti AYAH aku byk sgt yg nak disenaraikan
cukup la hanya aku tahu betapa AYAH n SUAMI KU
ader la insan yg amat aku sayangi
semoga dgn cara didikan msg2
adk beradik aku n anak2 aku akan terus nampak
keikhlasan dlm melahirkan kasih sayang ayah n babah...


SELAMAT HARI BABA
AYAH N BABAH
mmuahhhh



p/s : aku tdk mengenali FIL aku..wpun tdk merasa kasih sayang FIL sbb telah pulang ke rahmatullah pd thn 2002, aku hanya dpt sedekahkan al-fatihah utk FIL aku..semoga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yg beriman dan dilindungi oleh Allah...Amin



9 kata-kata indah:

hOtMaMa said...

wahh..so touching!!

Yan said...

selamat hari bapa juga utk keduanye

~ain said...

selamat hari bapa untuk semua.. heheh

~ Zura said...

tulisan biru xdpt bace...FIL tue father in law erk...

zh-ena said...

hotmama - bila wat entry mmg sedih skt sbb teringat kat ayah

yan - thanks k.yan

ain - sama gak ngan ain

zura - laaa naper tak blh baca plak..yup father in law

saya said...

1) selamat hari bapa kepada babah umairah...
2) bestnya la tengok korang pegi piknik2 macma tu. saya teringin tapi ntah le..macam takde geng le pulak. tapi apa pon say akan penakot air. harus duduk kat darat je kalo pegi piknik tu. hehehe..
3) wahh..saya pon lupa la nak makan manggis. nanti nak carik la manggis. cuba pos sikit kat saya manggis ut. hehhee..
---ini namanya komen serangkai. sekaligus komen untuk entry yang lepas2.

zh-ena said...

ciksaya - bls komen pun serangkai gak :D

1)thanks leeya wish for father's day
2)lain kali blh ajak leeya..berguna gak org takut air..blh tgk kan brg yg ader kat atas daratan heheheheheh
3)perghhh mmg leleh la mkn manggis..tak sempat nak pos kat leeya pun..semua dh sebat msk perut..

Leeds Al-Malique said...

klasik betul gambar lama tu :)

Alfatihah untuk ayah mertua Ena.

Intan said...

Happy father's day to ur dad and ur hubby :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha