NuffnangX

Monday, October 3, 2011

Kenapa Hatimu Bersifat Kejam

tadi tengok berita
sedih sangat hati aku
sebab bayi yang baru dilahirkan oleh maknya
dengan sengaja telah mencampakkan anaknya
dari tingkat dua tempat dia menginap
kanapa la sampai begitu dia perlakukan anaknya
di campak ke bawah sehingga terperok ke dalam longkang
terasa nak menangis aku lihat berita tersebut


kawan-kawan aku yang sudah berkahwin selama
10 tahun dan tahun sehingga kini masih lagi mengharap
agar diperkenankan doa mereka agar dikurniakan anak
tapi bagi mereka yang telah dapat mengandung dan
melahirkan anak dengan cukup sifatnya
dengan sewenang-wenangnya buang sesuka hati
memang teruk, lebih teruk dari binatang
binatang pun sayangkan anak-anak mereka


sudah buat kesalahan
masih lagi mahu menambah dosa yang sedia ada
bayi yang di buang itu memang tidak berdosa
tidak ada langsung ker rasa sayang terselit di hati
setelah 9 bulan mengandung bayi di dalam rahim
tiada rasa terbit rasa bersalah ker ketika membuang bayi yang
telah bersusah payah ketika melahirkan
apalah nak jadi dengan remaja masa kini
Ya Allah, ko lindungi lah anak-anakku
dan jadikan mereka anak-anak yang soleh dan solehah
Amin

6 kata-kata indah:

Zura said...

a'ah kan na...sedih aku tgk berita td....mengucap panjang...

hOtMaMa said...

entah.. mmg tak guna org mcm tu.. kita yg mengandung ni mcm2 problem.. dia senang jek beranak pas tu humban anak tu.. mmg tak de otak.. siyes saya mmg emosi sngt tgk berita org buang anak ni.. mmg kejam!

~ain said...

kesian bayi tu.. tak diberi peluang langsung tgk dunia.. sobsobsob..

h4ni3 said...

psycho la mak dia tu kan
baru 19 tahun.. huhu~

zh-ena said...

zura - tu la apa la yang dia pikirkan masa dia buang anak tu


hotmama - tu la kita nak pregnan nie mcm2 komplikasi kita hadapi yg sng dpt tu buang mcm tu jea kan..sedih dgn manusia skang nie


ain - tgk paper tadi kesian tgk bby tu, kepala tersembam dlm air longkang kotor


h4ni3 - gila rasanya

nurul said...

betul kak.. sedey tgk.. masa nrul tgk tue nrul tgh dgr zikir.. wahhhhhh mcm mau keriau...:<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha