NuffnangX

Friday, October 21, 2011

Kenangan Baju Kurung Berpoket

gambar sekadar hiasan - sumber dari google



korang pernah pakai baju kurung berpoket tepi tak

tak pernah..hish hish

macam aku baju kurung berpoket nie sudah diperkenalkan sejak aku kecil lagi

cuma masa kecil tak tahu sangat nak guna fungsi poket nie

cuma bila masuk ke sekolah rendah

poket baju kurung aku nie memang digunakan dengan sepenuhnya

ingat lagi masa beli makanan di kantin

segala benda yang aku beli sumbat dalam poket baju kurung

nasib baik la nasi lemak tak dapat nak sumbat dalam poket

kalau tak sumbat jugak kot hehehehehe


dulu m.cik kantin suka letak bee hun dalam plastik

aku tak guna pun sudu atau garpu untuk makan bee hun tu

cuma gigit hujung plastik

dan makan dari lubang yang aku tebuk tu jea

mudah dan boleh makan sambil berjalan-jalan


dulu suka bawak sapu tangan pergi sekolah

jadi poket baju kurung aku akan jadi besar sangat

bila dimasukkan sapu tangan bersama-sama dengan segala

benda kazanah yang aku suka letak di dalam poket


baju kurung berpoket nie aku pakai sehingga belajar ke kolej

masa nie tiada la lagi macam-macam benda aku letak

cuma kosong jea, sebab sudah kenal baju kurung yang tiada poket

jadi selepas habis kolej, tiada lagi baju kurung berpoket aku miliki

cuma malam tadi ternampak sehelai baju lama yang masih elok di simpan

dan bila di check semula

baju kurung tersebut ada kocek

terus terimbau kenangan lama

kisah lucu, sedih dan gembira

lucu sebab macam-macam benda nak di simpan di situ

sedih sebab simpan duit dalam poket baru perasan yang poket tersebut ada lubang

jadi di sekolah tak dapat nak beli makanan, duit sudah hilang

gembira sebab boleh simpan mainan sekali di dalam poket



rindu dengan baju kurung berpoket

7 kata-kata indah:

Qaseh said...

mmg kenanag lama dgn baju kurung berpoket ni..

banyak kegunaannya

Ya ALya said...

kalau ya samla makan dalam plastik tu gigit hujung plastik tu,tapi bukan bihun la,nasi impit+kuah kacang....kenangan kan...

atty's said...

kty masih lagi pakai sampai skrg..lagi baju kurung utk g opis.kalu leh semua nak poket..senang..sbb time lunch malas nak bawak hbag

|| NaFiRaa || said...

haah lahhh.. tapi saya baju sekolah jek ade poket.. baju kurung biasa masa kecik jek ade poket.. skrg mmg dh tak jumpe baju kurung ade poket nih..

mummy_ayu said...

Ayu pun...baju sekolah je ada poket..memang..mcm2 sumbat dlm tu..bila Ibu basuh baju..mesti bising sbb mcm2 ada.

Qhaifa Nur said...

salam singgah

tak pernah buat lagi..nanti penuh pulak dengan barang di dalamnya..saya kurang minat pulak...

dah follow jom follow back
qhaifanurin.blogspot.com

Ashizu said...

entry ni betul imbas kenangan baju kurung berpoket.ingat dulu time raya mesti pki baju kurung berpoket tuuu..hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha