NuffnangX

Tuesday, May 12, 2009

SuRpRiSe UnTuK MaK


petang semalam kami blk umah mak sekejap
mak terkejut tgk kami dah kat depan pintu
pas solat magrib
mak sibuk2 nak masak memandangkan semua ada
kan jadi tak slaah la nak msk skit2
aku tolong mak aper yg patut


minta lini ngan hubby dia keluar beli kek n satay
satay mmg fav mak aku
letak la segala jenis mknan yg enak2
confirm mak akan pandang satay jea

aku ckp kat adk2 aku yg kita wat surprise
utk mak
ialah ari ahad lepas aku kan takder kat sini
aku kat sijangkang


dah siap masak semua
mkn kat depan ialah nak mkn kat ruang dapur
mcm tak muat ajer
ialah menantu mak n ayah aku nie
semuanyer besar2 belaka hehehehe



wpun simple masakan mak aku
tapi mmg sedap gila
tu la kan penangan air tangan ibu
aku plak bila la akan jadi mcm tu
msk campak2 tapi tetap sedap
msg2 mkn bertambah
fiza tido ngan lena
cuma umairah ajer yg jd tukang riuhkan suasana
ialah masa smp kat umah mak
dalam keta umairah dah tido
jd si kecik nie mmg segar bugar


time potong kek
kami ramai2 nyanyi kan lagu ibu
hehehehe kelakar gak
mak aku gelak tak ingat
ialag msg2 punyer suara dah la sumbang
tak sedap langsung


mak yg potong kek
tapi si kecik nie plak yg lebih2
dia yg nak mkn kek tu lebih2
suap skit pastu jerit nak lagi
kesudahnya korang layan ajer la gambo




tgk la tu si kecik nie
punyer la comot
siap nak jilat kat pisau kek lagi tu



mak ko tetap ratu di hati kami
tanpa mak tiada la kami
jerih perih mak selama nie
tidak dpt kami membalasnya
cuma tanda ingatan di hari ibu
kami sambutkan
setiap masa
setiap detik
setiap minit
mak tetap di hati
ibarat menghirup nafas
begitu la tanda kasih sayang kami kepada mak
SELAMAT HARI IBU/MAK

3 kata-kata indah:

atty's said...

mesti sonok kan mak kita kalo kita hargai..mereka..

dan palin besh masakan mak ler..
terbyg2 masakan mak nie

Mak Su said...

seronok mak ena melayan cucunya :)

may all the mothers be happy alwayz :)

MUNIRA said...

ohhh sonoknya celebrate ari ibu ngan mak!besnye!
alaaa shomot baby ek..tapi nampak shumil hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha