NuffnangX

Wednesday, July 27, 2011

Menjelang Ramadhan

tinggal 6 hari lagi kita umat Islam nak menyambut bulan Ramadhan
bulan yang mulia dan kita sebagai umat Islam
nanti-nantikan
banyak pahala dan manfaat akan kita perolehi
sekiranya menghayati dengan sepenuh hati


aku suka bila bulan ramadhan menjelang
suka bila dapat melakukan solat terawih
suka bila dapat balik awal dari opis
suka bila petang jalan menjadi jem - tak suka sebenarnya
semua orang berkejar nak balik
nak-nak bila 1st day puasa
semua orang nak berbuka puasa bersama family
suka bila pergi ke bazar ramadhan
perbagai pilihan yang akan membuatkan aku menjadi rambang mata
tapi nak bertekad taknak berbelanja di bazar ramadhan - emmm boleh percaya ker nie :p


menjelang ramadhan nie jugak
sudah ada persiapan raya yang telah di buat
macam aku sendiri sebelum puas pun aku sudah buat persiapan skit-skit untuk anak-anak
untuk diri sendiri takder la lagi
kemeriahan tu lebih kepada anak-anak
mak aku cakap
dia rindu ketika dia buat persiapan untuk kami semua ketika kecil dahulu
time tu memang xcited
kami yang kecik nie
ikut ajer apa yang telah mak dan ayah belikan kan
bak kata saleh yaakob " I follow"
tapi bila dah masuk sekolah menengah
kami hanya minta duit sahaja dari ayah
dan beli pilihan yang kami suka
time tu mak cakap memang dah rasa lain
ialah anak-anak dah mula buat pilihan sendiri


jadi ketika nie
aku pun rindu pada zaman kanak - kanak dahulu
betapa seronoknya balik dari masjid
jalan beramai-ramai dengan kawan yang lain
main perang bunga api - roket
pernah kain baju kurung aku berlubang disebabkan roket tersalah arah menuju ke kain aku
nasib baik la tak menuju ke arah yang lain
tapi balik kena jugak tibai dengan mak aku


wah rindunya time tu
huhhuhuhuhu

1 kata-kata indah:

saya said...

puasa zaman kanak2 dulu memang banyak peristiwanya. hehehhe...selamat berpuasa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha