NuffnangX

Monday, July 25, 2011

Mata Kena Gigit


kesian umairah
kita nie kena kalau sakit mata pun
merengek-rengek cakap sakit
nie plak budak kecik yang kena

umairah kena nie dari hari jumaat
bangun pagi aku dah nampak mata kanan umairah dah bengkak
aku cuma terpikir mungkin sembap sebab umairah tidor
mata tersembam atas tilam
jadi hantar umairah ke nursery macam biasa jea

tapi hari ahad bangun pagi
tengok dah lain macam
macam ada kesan luka atas kelopak mata
dan tepi mata di bahagian bawah
time tu aku dah risau
tapi aku pergi gak kerja macam biasa
ingat lepas balik kerja nak bawak umairah pergi klinik


tapi lepas balik kerja
sampai rumah hujan turun dengan lebat plak
jadi pergi lepas hujan turun
pergi sekali dengan sayang


jumpa doctor Maslinor
doc cakap yang mata umairah kena gigit dengan something
sebab macam ada kesan di atas kelopak mata umairah
kena suntik di montot
memang meraung la umairah
tapi sebab nak baik kena tahan hati tengok keadaan anak
kalau kita kesian tak baik la anak kita kan
jadi hatu batu untuk lihat kesihatan anak bertambah baik


hari ahad masih tak baik sangat
memang ubat ati enzim aku memang tak putus-putus bagi pada umairah
nasib baik la sejak kebelangan nie bagi ubat pada umairah
tak meragam sangat
bagi 1 ubat minum airnya macam nak sebaldi air di minum umairah
jadi minum 3 ubat nak dekat 20 minute


pagi nie sebelum pergi kerja
tengok jugak mata umairah
kesan luka2 sekeliling mata umairah sudah surut
lega skit hati aku
ingat kalau tak surut jugak kesan luka tu
aku nak amik EL jea hari nie
nak bawak ke Klinik Kesihatan Gov
tengok ok jea
lega skit hati nak pergi kerja



kelopak mata umairah sembap



kesan gigitan yang umairah kena
umairah cakap gatal
asyik la ngonyoh mata dia dengan tangan



nie lepas kena suntikan di montot
jadi buat baik sangat
mamai hasil suntikan


cepat-cepat baik yea sayang


dan kebetulan terserempat dengan Siti bdk opis aku
siti nak buat scan perut dia
pagi nie tanya aper jantina bby lepas scan
baby girl
kalau dapat InsyaAllah akan dapat sepasang la
tahniah...

4 kata-kata indah:

Sidratul Muntaha said...

kena gigit pijat la kot?!
mgm sakit klu kena gigit mata bengkak camtu.
cepat baik ye cayang..

mummy_ayu said...

siannya dia..memang..nak tgk anak baik & sihat..memang kena keras hati skt..
semoga cepat sembuh ye sayang..

mummy_ayu said...

tag Zh-ena kat sini...
http://mummyayucontest.blogspot.com/2011/07/duet-ga-by-mommyyen-ibu-shiela-latif.html

Ya ALiya said...

semoga copat sembuh......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha