NuffnangX

Wednesday, July 8, 2009

DeMaM

aku cuti hari nie
malam td baru amik umairah dr umah wan dia
dah ok tak demam pun
batuk pun dah kurang



tapi dlm kol 2am
dengar suara umairah menangis
pegang dahi
panas sgt...
letak tuala basah kat dahi umairah
nak letak coolfever dah abis stock plak



tapikan sejak umairah kena suntik
2 mggu lepas
umairah asyik kena demam jea
dah ok 2 hari pas tu mesti kena demam semula
risau la aku




pas bg mkn ubat demam
umairah terus tido
kesian ank ibu nie
baru jea nak amik dr umah mak
dah kena demam semula



hari nie sayang amik 1/2 day
kami nak bwk pergi hosp sg.buloh plak
dah pergi mcm2 klinik kanak2
tapi selalu gak kena demam
bdk bwh 1 tahun blh ke mkn ubat vitamin
mcm nak minta kat doc jea nnti
selalu sgt umairah nie sakit..
kesian kat ank aku nie

14 kata-kata indah:

kakyong said...

siannya.. lama tu demamnya . elok lah bawa g spital.. demam skrg ni xleh buat main2...
semoga umairah cepat suhat yer...

Mak Su said...

rasanya, elok banyakkan air suam utk baby tu

zh-ena said...

kakyong - tu la kakyong..risau kami..

maksu - umairah mmg suker minum air masak..

~ain said...

cepat bawa g spital ena..
risau je sekarang ni demam sikit2 pun ..
macam2 zaman laaaa ni..

btw.. moga umairah cepat sembuh..
tak leh lekang mulut dia dgn puting tu ye ena..

~ain said...

puting dia ada macam-macam ke?
ada bintang laaa.. ada bunga laaa...

heheheh

iman said...

erm....imanpun baru baik dmm na, tp dmm ulser jer, tp jenuh gak ler sbb x mau tdo,ko x bg dia ubat bontot ker na? iman kalau panas sgt aku bagi dia ubt bontot jer....erm..musim skrg nie sebenarnyer...ko bg dia mkn scott emulsion pun bgs na....tp jgn bg waktu mlm, bg waktu pepagi...

Intan said...

Musim kot skrg nie, byk tul org sakit...doc paed intan ckp skrg kalo sakit biasa cam demam, batuk atau selsema..."sakit" tu akan jadi worst sikit disbbkan oleh udara dan pencemaran yg makin teruk.

Bb bwh setahun leh amik vitamin lah ena tapi bg yg utk bb lah...arissa masa bawah setahun, intan bg dia appeton multivitamin tuk infant nya. Cubelah.

[-suziey-] said...

la siannya umairah...xelok la bdk bwh setaun asyik mkn ubat..vitamin xtau la plak..get well soon umairah..

Zura said...

aku pun br baik demam na...hehehe..org dok sibuk cite psl umairah aku cite psl diri aku plak kan...

farah@nina said...

Ena, aku suggest ko pg klinik pakar kanak2 Serina kat Bukit Rahman Putra. Barisan Maju Ahmad. Try la.. Klinik 2 bagus sebab dia bg ubat yg terbaik dan hasilnya mmg cpt. Biasanya klu anak aku demam x baik2 aku pergi klinik Serina. Kos dia dlm rm80 lbh jer. Try la..

Lily.Lulu said...

siannya umairah demam ye
jaga dia baik2 ena
harap2 cepat la sembuh
InsyaAllah

iman said...

erm...tol kate farah tue na, ko patut g klinik pakar kanak², dr serina ok, klinik pakar putra, dr tan tuepun ok....so g memana janji umairah sihat...tp mcm farah ckp g jumper pakar, sbb bebudak nie mmg sesuai direct jumper pakar.....

zh-ena said...

ain - tu la dah bwk pun..semakin pulih..alhamdulillah..ha'ah umairah ader mcm2 koleksi puting dia..nak jln lain, hantar kat penjaga lain..ader3 puting, mcm2 colour :D

imah - tu la musim skang nie..tapi risau gak kan..baik terus jumpa doc kan utk dptka kepastian..

intan - blh jea..ena lupa la nak minta kat doc smlm utk dptkan vitamin utk umairah

zh-ena said...

suziey - tu la tiap bulan mesti sakit..tapi smlm tanyer doc, mmg normal bdk akan skt selalu sbb nak membesarkan

zura - aku pun demam tapi gagahkan diri wat2 sihat..demi ank kan

nina - ha;ah mak aku pun ckp suh g klinik situ..tapi aku dah g klinik puchong..sbb aku rasa umairah serasi doc ngan ubat kat sanan

lily - harap begutu la..

imah - dah bwk pun..dah ok skit pas dah mkn ubat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha