NuffnangX

Saturday, July 25, 2009

CeMpEdAk GoReNg

malam tadi singgah umah mak jap
sobri call aku bgtau yg mak
dah rindu sgt nak jumpa umairah
family aku pggl umairah nie MERAH tau


jd pas magrib baru la kami pergi umah mak
kesian plak kan
ialah klu tak blk mlm td
kira dah 2 mggu la kami tak blk sana
mesti la rindu kan :D


pas mkn malam
mmg sedap aper yg mak aku msk
masak lemak cili api
mmg terangkat la pas dah mkn


ayah kuar kata nak beli barang
bila smp umah bau dah semerbak
makkk aiiii punya la aku suka
ayah beli cempedak tu


dan2 time tu gak aku yg belah n kupas cempedak tu
mmg tak malu betul la aku nie
sayang n mak aku gelak kan aku time belah
cempedak
ialah aku kupas cempedak tu mcm nak kupas durian
maner la tak kena bantai gelak
ooooo bukan mcm tu erkkkk
muka blurrrr jea


jd belajar la cara mengopek dr mak
pas dh siap kopek semua
jari aku melekit2 jea
dah basuh pun melekit jgk
mak suruh letak minyak kat jari2 aku tu
pas dh letak minyak
gosok2 skit jari aku
baru la basuh ngan air sabun
magic la terus hilang :D




isi cempedak yg telah berjaya dikeluarkan




semua isi cempedak dikeluarkan
tggl la kulit cempedak jea
aku asyik cium jea kulit cempedak nie
mmg sedap la bau dia
naper org tak buat chewgum perisa cempedak erk...
mesti laku punya kan :D




ok skang nie time bancuh tepung plak
mak ckp nak tepung tu sedap
kena bancuh ngan tepung gandum ngan tepung beras
jd tepung tu tak la liat klu guna tepung gandum ajer
letak tepung beras nak garingkan lg tepung cempedak tu
mmg sedap
tak mcm kat jual kat gerai2 tepi jln tu kan
tepung dia nipis jea
pastu tak sedap plak tu



dah terjun dlm kuali
dh msk dlm kuali nie
lg la tak sabar nak ngappp msk mulut kan




wallahhhh dah siap pun cempedak goreng nie
pastu buat air teh panas
mmg menangkap la bila msk dlm mulut
byk gak la aku mkn
pas nie nak suruh sayang cari cempedak la


selamat berhujung minggu
hari nie kami blk sijangkang :D

8 kata-kata indah:

dir&fara said...

fuhhh.. ni makan petang2 ngan air kopi o kaw sedap ni.. sambil duk tepi sawah ditemani tiupan seruling bamboo dan sapaan angin bayu yang menenangkan fikiran penuh dengan seribu masalah.. *sebenarnye cume nak mintak sikit, tapi ayat je panjang.. hahaha*

iman said...

erm...mak mentua aku dtg smlm na, bwk 3 biji cempedak dr pahang...pergh x sabar nk telan, smlm dia offer nk gorengkan utk aku ( heheeh bkn menantu y offer mak mentua) ,tp aku xnk, sbb tkt angin, ari tue aku mkn hbs muntah x ingat...tp aku mmg suka gila cempedak goreng...balik nie nak bedal lah.......

oli said...

nak sikit...
sy tak pernah lagi goreng cempedak dalam hidup saya...
hehehehehe

13may said...

hehhe heheh

saya tak suka cempedak :D

Nana said...

adus..sodapnye..ena kita pun bli cempedak tadi ada dlm kete lagi, esk blk umah baru nk masak.

Yan said...

owh yan plak ske nipis2 jek.. klu tebal2.. muak..
tadi makan cempedak goreg kt umah jiran.. makan seketul jek dah muak.. sbb tepung dia tebal sungguh... dia guna tepung gandum jek..

[-suziey-] said...

waaa dh terlepas hajat..heheh...sedpppppp

Zura said...

ko buat aku terliur je tgk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha