NuffnangX

Wednesday, April 1, 2009

TaK SiHAt

dr minggu lepas kami sekeluarga tak sihat..mula2 umairah yang tak sihat, si kecik nie kena selsema pastu demam..kami la yg berjaga2 utk lihat perkembangan umairah..ubat umairah sblm nie ada lg than kami bg ubat setiap 4 jam..ari khamis demam umairah dah ok..tapi sayang plak dah batuk..sayang cuma telan ubatbatuk ajer..aku ajak pergi klinik, sayang ckp tak payah..bila dah minum ubat batuk lega la skit batuk sayang..

aku plak hari sabtu aku dh teruk plak..nsb baik la hari jumaat tu aku dah hantar umairah umah wan dia klu tak kena blk la demam dia..jd pas blk keja aku telan ubat batuk n penadol terus aku terlena smp magrib..mmg tak sedar diri la..bdn plak seram sejuk ajer..

mlmnya sayang ajak blk umah mak than sampai sana, aku terus tido semula..mmg tak sihat sgt aku nie..dah lama tak kena demam aku nie..

ahadnya, pg2 lagi sayang dah ajak aku pergi klinik mutiara..tapi kan doc check aku ngan sayang sekali ialah risau gak kan klu kami tak sihat kesian plak kat umairah..si kecik nie dah ok tapi kami berdua still skt lg..kena cpt sembuh baru la umairah pun akan sihat jea..

kat klinik sayang kena sedut gas sbb paru2 sayang tidak dlm keadan yg baik..sbb tu la perlu hisap gas..kesian sayang..tapi tu la aku plak terseksa tggu kat luar..ddk mengadap sayang pun, sayang tak blh nak ckp sbb sayang pki topeng hidung n mulut..jd aku lepak kat luar layan tv..ada la 2 jam sayang hidu gas tu..

finally siap gak..cuma setakat hari nie sayang n umairah dah ok..tggl aku yg tggl selsema ajer..menci tul la kena cendol nie asyik la nak cari tisu...





dgn nie berhenti la merokok erk sayang



aku yg tak sihat





3 kata-kata indah:

Zura said...

kesihatan harus d jaga....

norainiammran said...

Merokok memang sangat tidak elok untuk kesihatan, kan? Tapi kan, kebanyakan lelaki memang merokok sekarang, walaupun kat kotak rokok tu dah bubuh "MEROKOK MENYEBABKAN KANSER MULUT"~ain tertengok kotak rokok adik ain.

Ena.. nasihatkan hubby supaya berhenti merokok!! Ingatlah orang tersayang!!

Eceh.. dah macam kempen keselamatan jalanraya pula!!

zh-ena said...

zura - tu la mmg kena jg kesihatan

ain - betul3x..ena pun dh tgk kat luar kotak roko tu mmg ngeri tgk..tapi hubby ena selamber jea isk isk isk org lelaki nie mmg la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha