NuffnangX

Wednesday, April 22, 2009

DiNNeR KaMi

malam nie aku msk simple (simple ker) jea, memandangkan dah 2 minggu aku beli lauk n tak berusik pun jd hari nie aku nak masak..aku ada beli udang, sotong, ikan n ketam..ketam klu lama sgt nnti isi dah takder (mak aku la ckp, tak tau la betul ker tidak)

memandangkan minggu nie sayang keja malam (biasa aku tak msk klu sayang keja malam sbb aku kena jaga umairah sorang2 jea)..kesian plak kat sayang kan asyik makan makanan tapau jea..jd aku yg baik hati nie masak la..umairah plak baik jea malam nie..jd aku biarkan baring sambil peluk nemo bear dia sambil tgk macam2 aznil..suker sgt tgk pak nil tu ckp heheheh

jadi sambil masak sambil tu tgk pergerakan umairah..sekeliling tilam aku kepung ngan bantal jd tak la umairah akan tersembam ke lantai bila sampai hujung tilam..sebenarnya dah 2 kali umairah jatuh tersembam..kesian dia..kdg2 tu dah kepung ngan bantal pun blh gak lepas lagi..umairah tak blh tgk benda yg red colour..mesti dia kan tertarik n nak usik..bakul brg umairah red colour, pantang nampak mula la nak berkejar n nak sentuh..emmmm sama la ngan ibu erk suker red colour..mmg sesuai la name ngan puteri kami nie UMAIRAH..

bila dah siap masak, cuma tggl sayang smp rumah sajer la..dalam kol 11 lebih baru la sayang sampai rumah..aku cuma tggl hidangkan n tggu sayang baca doa mkn..pastu aper lagi kan haruskan isi perut yg tgh kelaparan..emmmm mkn pun nak dekat 12 tgh malam..mmg tak blh diet la mcm nie..tido dlm kekenyangan..sayang puji tu ketam masak cili api yg aku masak..abis la ketam yg di masak..kuah yg tggl sikit sayang tak kasi buang suh aku simpan sbb esok sayang nak mkn ngan roti canai..alahai sayang aku nie..nie yg buat aku selalu nak masak nie..makan pun bertambah..aku tak la bertambah, kang timbang berat badan naik mencanak plak jarum penimbang tu..

apa2 pun perut kami berdua mmg full..masak sendiri lg ader kepuasan..lebih2 lagi bila dapat pujian dr suami tercinta :p



ketam masak lemak cili api


fov ikan aku - selar kuning, grg garing2 pastu ngap terus
tak terasa tulang pun



8 kata-kata indah:

Zura Tahir said...

sedap nmpaknye dinner ko tue...ikan selar kuning goreng garing2...mmg meleleh....

~ain said...

wah..sedapnya ketam. dah lama sangat kami tak makan ketam sebabnya hubby ain kan alergic. tapi, skrg alhamdulillah dah ok sket alergicnya..

Kalau kita masak, kemudian suami puji, kita akan rasa nak masak je lebih2 lagi lauk yang suami pujitu.. ahahhaha

BTW, makan di rumah memang lebihjimat dan memuaskan di samping dapat memastikan kesihatan dan kebersihan makanan itu..

ourluvlyhome said...

sodapnyo....nyum...nyum

ourluvlyhome said...

sodapnyo....nyum...nyum

attyfir said...

ena..sedapnya ko masak..napa tak jemput kty dtg umah ko..

ketam ..masak lemak..nyammie..

zh-ena said...

zura - betul kan..aku sekilo mkn ikan selar kuning nie pun aku tak kesah..mmg sedap

ain - sama la ena pun dah lama gila tak mkn ketam..stop pun sbb ena ader alergic hari tu..tekak dah tak sabar nak mkn sea food..kena lagi tahan sendiri la kan heheheh

ourluvlyhome - hai kyan..mmg sedap sbb tu la dpt pujian suami chewahhhhhh hehehehehe

zh-ena said...

katty - heheheh msk sempoi jea..akak cam ner nak contact akak bila nak jumpa nnti :D

saya said...

uwaaa..sedapnya gulai lemak ketam. saya suka tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha