NuffnangX

Monday, April 20, 2009

CeRiTa Di HuJuNg MiNggU

aku rasa hujung minggu yang lepas byk gila aku wat aktiviti..dari pagi sampai la ke malam, penuh ngan aktiviti..mmg aku flat gila la semalam..n pagi nie nak msk opis punyer la berat mata nak buka..rasa macam nak ajer teruskan peluk bantal yang empuk nie..tapi gagahkan diri gak utk pergi kerja..klu nak cuti aku rasa cam melampau la plak..minggu lepas baru jea 3 hari aku cuti takkan la minggu nie pun nak sambung cuti lagi kot isk isk isk patut2 la kan..

ok berbalik citer ari minggu kami..korang wat aper jea semalam..

semalam pagi kami breakfast kat rumah Kapten Dollah..kapten nie mmg rapat ngan family kami..jd kapten dah ajak sarapan di rumah dia, mmg tak lepaskan peluang la kan..org ajak mkn takkan la nak tolak kan..ada juadah nasi lemak ngan bee hun goreng..ayam grg dia mmg sedap sampai aku ambil 3 ketul tanpa sedar heheheheh air teh tarik pun mmg kaw..sayang mmg minum byk..tapi lantak la kan, makan ajer la apa yg terhidang..dah kenyang borak2 jap ngan family kapten kami minta diri dulu..

mak aku plak ajak aku pergi kundang sebab mak nak potong rambut..cantik la tu, blh la aku cuci rambut ngan wat facial kat muka..dah lama tak manjakan rambut aku nie..aku shampoo rambut sendiri ala kadar jea, itu pun klu sempat sbb umairah akan menjerit bila dia tinggal sorang2..jd memandangkan aku ngan mak nak kuar jap, sayang la kena jaga umairah sekejap..tapi tak susah pun sebab umairah tengah tido..jadi sayang blh la layan bola jap kat astro..emmmmmmmmmmmm

nasib baik la sampai kat saloon nie org tak ramai..salon nie mmg jd pilihan kami sebab bila pekerja nie shampoo kan rambut aku mmg aku rasa lega sgt la..hilang semua sakit kepala n rasa ringan ajer..aku pernah introduce kan saloon nie kat shumie..harga pun mmg berpatutan..dlm 12 lebih dah siap..




aktiviti kami di saloon


kol 1 lebih plak, kami pergi la plak jemputan kenduri kawen..yang pergi kami tiga beranak, nasir n mak aku..kenduri kawen nie kenalan aku n family aku..umah dia dekat ajer ngan Tasik Biru..kawan dr sekolah rendah lagi..adknya 2 orang kawen..kiranya nie ada lah last kenduri kawen utk family dia sebab tu la meriah..aku suka sgt nasi jagung dia (kalau tak silap aku la)sbb lembut sgt..mak suapkan umairah laju jea si kecik nie makan..sambal ayam dia pun sedap yg lauk yang lain aku tak rasa pun..mkn pun kena cepat2 sbb kesian kat mak aku kena pegang umairah..bila dah siap, serentak plak aku ngan sayang habis makan..jadi sayang la yg amik umairah sbb senang kan org ramai jadi lebih mudah sayang yang dukung si kecik nie..

dapat jumpa imah sekejap ajer..ialah dia kan bz byk benda yg kena buat..masa samapi tadi aku jumpa la jap ngan suzy n zura n idah..bila daha abis makan ingat nak jumpa lagi tapi dah tak nampak batang hidung masing2..mungkin dah blah kot..tak lama sgt pun kami kat kenduri sbb panas kan..aku taknak la si kecik nie meragam plak..jd terus minta diri dr tuan rumah..imah perut ko dah nampak la :D



umairah dlm keta yg dah tak duduk diam


umairah with pakchu

with pakchu n wan - umairah suker la tu wan cium dia


kami terus pergi ke Bandar Baru sbb mak aku nak beli barang utk kedai..tak lama sgt la sekejap jea..siap semua barang yang mak beli terus kami balaik umah..

kat rumah plak, aktiviti lain yang kami nak buat..sayang dah niat klu umairah dah sembuh, sayang nak sedekah bubur (tak mkesah la asalkan manis) kat kanak2..jadi aku pilih la wat ajer buat bubur kacang hijau..wat dalam sekilo la mmg masak dlm periuk besar..tgh didihkan kacang hijau dlm periuk wap yag keluar mmg wangi..aku plak yg tak sabar nak makan bubur kacang hijau nie..siap semua dalam kol 5 lebih..

bawak ke depan rumah..nsb baik la byk lagi sudu plastik n mangkuk polistren dr kenduri yg lepas..jadi tak payah la nak beli lagi kan..apa lagi sessi pnggl budak2 utk menjamu selera..dalam masa 20 minute bubur selesai..area umah mak aku nie mmg ramai budak2 nak2 plak kedai kan lagi al mmg kena serbu la..harap umairah akan bertambah sihat la pas nie Amin

malam plak pas isyak, mak ajak pergi rumah opah (mak mertua lini) sbb nak anto kan bubur kacang hijau nie pastu bawak album gambo kenduri cukur jambul n aqiqah..dah siap pun album nie..nnti aku upload gambo2 tu semua kat blog aku nie nnti..borak2 semua kol 11 lebih baru la minta diri..sampai umah mmg flat gila..rasa cam nak jea tido kat umah mak aku nie tapi bila pikir semula esok keja terpaksa la batal kan niat di hati tu huhuhuhu




bubur kacang yang dah siap di masak

bekas polistren yg akan bakal di isi ngan bubur kacang
mak aku yg tggl panggil bdk2 utk menjamu selera

antara kanak2 yg tggu turn utk terima bubur kacang

umairah mmg suker saper2 yg bawak dia berjalan keliling kg
umairah kami tggl kan, tak sampai hati plak nak angkat umairah msk dalam keta..hari nie jea la aku akan amik umairah pas abis keja..tu la la citer hujung mggu aku n family..


umairah yg keletihan jugak
peluk nemo bear

12 kata-kata indah:

Mak Su said...

maksu pun suka gi cuci rambut kat saloon...bermanja-manja giteww :P

saya said...

wahhh..nak le sikit bubur kacang. fav saya tu. heheh.. ha.ah la ena, saya pon tak suka tukar2 salon, dari dulu sampai sekarang saya pergi salon yg sama je. mungkin sebab serasi kot. hehehe...

arianna adrizal said...

mmg bnyk betul aktiviti tu.
huhu

atty's said...

sedapnya bubur kacang..
kty nanti 1-3 mei berkg ditasik biru..

Mak Su said...

maksu dah jawab tag wallpaper :)

chugie said...

Memang full aktiviti ko semalam ek na? xpe, janji ko puas hati..

zh-ena said...

maksu - penat cari duit kena la bermanja kan diri kan..mmh harus

ciksaya - yea ker nnti ena pos kan bubur kacang tu erk hehehehe
betulk3x tak suker la nak pkir tempat lain..dah suker 1 tempat tu, tu jea la yg akan di pergi selalu

anne - sbb tu la bila tido dh tak ingat dunia

zh-ena said...

atty - kat block maner tu?? blh la jumpa kan :D

maksu - syukran maksu..dah abis hutang tag kan :D

chugie - mmg puas hati la..sambil tu dpt hadiahnya PENAT GILA :D

Shumierain said...

dah lamenya aku xg kat saloon 2..ari 2 aku g potong + cuci kat saloon saujana..okeh la..reasonable price..

tp die potong + cuci xbesh cam saloon cine 2..xpe la nak tolong melayu kan..

fizz said...

wah banyaknya aktiviti hujung minggu...mesti seronok kan bila ada mcm2 aktiviti..

zh-ena said...

shumie - tapi kan klu org kedai melayu wat cincai boncai mmg aku tak suker..aku nak yg blh cuci rambut aku smp ilang rasa stress kat otak aku nie..

fizz - nie semua kebetulan jea tu yg byk gila nak wat tu :D

atty's said...

ena..kty nanti jumaat ,sabtu,ahad ade sana..

tp ahad tu bz ..sabtu ptg baru kakty ade..

jumaat..kalo ade masa leh jumpa ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @Zareena Heeney 2012 | Designed By Riesha Ariesha